Societat

El govern espanyol inclourà als pressupostos les obres de la N-230 entre Lleida i Alfarràs i les de la Sagrera

La ministra de Foment dóna instruccions perquè es reprenguin els projectes paralitzats pel govern anterior

Ana Pastor destaca que l'estació del TAV de Barcelona és prioritària perquè forma part del corredor mediterrani

Els pressupostos d'aquest any inclouran les obres l'N-230 entre Lleida i Alfarràs i l'estació intermodal de la Sagrera, a Barcelona.

La ministra de Foment, Ana Pastor, ha afirmat aquest dimarts davant al Senat que ha “donat instruccions” perquè es reprenguin els projectes d'obres en els sis trams que van ser paralitzats per l'Administració anterior.

En aquest sentit, ha assegurat que els pressupostos generals de l'Estat per a l'any 2012 que el Consell de Ministres aprovarà el proper divendres inclouran una quantia perquè els estudis informatius dels trams entre Lleida i la frontera francesa de la N-230 surtin endavant i “puguin ser una realitat”.

En resposta a una pregunta del senador de l'Entesa Francisco Boya, ha afegit que els comptes del govern preveuran la construcció “a mitjà termini” del tram entre Sopeira i la boca del túnel de Vieira.

Per a aquesta obra, que comprèn a més la connexió d'aquest túnel amb França i les millores de la carretera, són necessaris un total de 1.248 milions d'euros.

Així mateix, la ministra ha avançat que el projecte de la construcció de l'autovia A-14, en el tram entre Lleida i Alfarràs de la N-230 es posarà en marxa en pocs dies.

Corredor mediterrani

La titular de Foment també s'ha compromès a finançar la continuïtat del projecte de l'estació de la Sagrera de Barcelona, tant en aquest exercici pressupostari com en els propers.

Pastor ha assenyalat que es tracta d'una infraestructura necessària i que el govern considera prioritària. “És molt important, forma part del Corredor Mediterrani i tindrà aquest correlat pressupostari i aquests diners que fins ara no se li ha donat”, ha subratllat.

Quant al finançament d'aquest projecte, la ministra ha explicat que actualment queda pendent del pagament d'un total 638 milions d'euros. D'aquests, 340 milions corresponen a les obres d'estructura de l'estació, actualment en execució, que suposen un cost total de 390 milions d'euros. 177,6 milions més es relacionen amb el cost de l'arquitectura i acabats, que es troben en fase de redacció de projecte. Finalment, els 119,3 milions restants corresponen a les instal·lacions de l'estació, el projecte de la qual també es troba en fase de redacció.

La responsable d'obres públiques espanyola ha recordat que tot i que el govern socialista es va comprometre a la posada en servei d'aquesta infraestructura el 2012, les obres es van licitar el 10 de maig del 2010 amb un termini d'execució de 52 mesos. És a dir, amb la previsió que finalitzessin al setembre del 2014. En aquest sentit, Pastor ha assegurat que els pressupostos generals de l'Estat inclouran “el compromís que té el govern perquè aquesta estació, que serà un motor econòmic en tota la seva àrea d'influència, sigui una realitat”.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.