Més 32.000 persones assisteixen a les trobades de la Ribera i del Baix Vinalopó-Baix Segura
Escola Valenciana lliurarà aquesta setmana a la Conselleria d'Educació la proposta de modificació del decret de plurilingüisme consensuat amb la comunitat educativa
Les Trobades d'Escoles en Valencià que es van celebrar ahir, la de la Ribera, i la del Baix Vinalopó i el Baix Segura, van reunir vora 28.000 persones a Antella i unes 4.000 a Guardamar.
En els dos actes es va remarcar que actualment el 66% de l'alumnat rep ensenyament en castellà amb el denominat programa d'incorporació progressiva, i que només el 34% de l'alumnat estudia en programes bilingües (PEV i PIL) i es va insistir que aquest desequilibri cal que se supere pel bé del 66% d'alumnes que no tenen suficient competència en valencià i que, per raón de no ser bilingües, no tenen els mateixos avantatges per a aprendre una tercera llengua com l'anglés.
Des d'Escola Valenciana es va emfasitzar que cal que la Conselleria d'Educació modifique diversos punts clau de l'actual esborrany de decret sobre plurilingüisme. Sobre això, Escola Valenciana va anunciar que la setmana que ve presentarà, junt amb les principals institucions acadèmiques i educatives i entitats socials, un document conjunt on se sintetitzen els punts necessaris per a incorporar al decret de plurilingüisme definitiu. El document es presentarà per registre d'entrada de la Conselleria d'Educació, Formació i Ocupació.
Els representants de l'entitat cívica van mostrar també el seu malestar respecte a les retallades en educació anunciades pel ministre d'Educació, José Ignació Wert, perquè “ataquen directament l'ensenyament públic”.
“Augmentar les ràtios de les aules, augmentar les hores lectives dels docents, no cobrir baixes de 10 dies i contractar menys professionals de l'ensenyament ens semblen mesures que afecten directament un dret bàsic de la ciutadania com és el d'una educació pública i de qualitat. Ens preocupa també que, amb aquestes retallades, es pretenga posar en marxa un nou model d'ensenyament plurilingüe que necessita dotació de recursos, formació del professorat i una inversió ferma”, va comentar Vicent Moreno, president d'Escola Valenciana.