Societat

opinió

Primera pedra de Port Aventura

Va ser l'oportunitat de definir una oferta turística orientada a les famílies

El 27 d'abril de 1992 va can­viar el curs de la història del muni­cipi de Salou. Va tenir lloc un esde­ve­ni­ment espe­rat que trans­for­ma­ria l'oferta turística i comer­cial de la nos­tra des­ti­nació fins al punt de dina­mit­zar-la i impul­sar-la defi­ni­ti­va­ment. En aquesta data es va col·locar la pri­mera pedra del com­plex turístic de Port Aven­tura, el parc temàtic que donava el tret de sor­tida a la cre­ació d'aquest tipus d'ins­tal·laci­ons a tot Espa­nya i que desen­vo­lu­pava un nou model de parc d'atrac­ci­ons en sin­to­nia amb una nova època.

L'acte de col·locació de la pri­mera pedra tenia, doncs, un sim­bo­lisme espe­cial. En aquell moment ja es podia per­ce­bre la trans­for­mació que tin­dria lloc al nos­tre muni­cipi i que obria les por­tes a un nou model turístic. Per això recordo la il·lusió i les expec­ta­ti­ves que es van viure en ser cons­ci­ents d'ini­ciar una nova etapa. Port Aven­tura va ser inau­gu­rada tres anys després d'aque­lla data. No es trac­tava només d'una gran inversió amb més de 825 hectàrees, sinó d'una opor­tu­ni­tat de créixer, defi­nir i con­so­li­dar un model que es dife­ren­ci­a­ria de la resta de des­ti­na­ci­ons per la seva poli­va­lent oferta turística i lúdica ori­en­tada a les famílies. Es va anar defi­nint pro­gres­si­va­ment la lla­vor que per­me­tria con­ver­tir-nos en una de les prin­ci­pals des­ti­na­ci­ons de turisme fami­liar (DTF) d'Europa. Sense cap mena de dubte, Port Aven­tura va per­me­tre dina­mit­zar i pro­moure l'acti­vi­tat econòmica del ter­ri­tori.

El com­plex va dotar la nos­tra des­ti­nació amb una oferta com­ple­mentària de pri­mer ordre que ens ha dife­ren­ciat i situat en una situ­ació pri­vi­le­gi­ada per desen­vo­lu­par la nos­tra acti­vi­tat turística. L'estratègia de Salou s'ha vist afa­vo­rida de manera deter­mi­nant a l'hora d'obrir nous mer­cats i seg­ments. A més, Port Aven­tura va ser l'ele­ment defi­ni­tiu per donar la con­fiança sufi­ci­ent al sec­tor empre­sa­rial local i moti­var-los a rein­ver­tir en els seus pro­duc­tes i apos­tar per crear-ne de nous.

Es tracta d'una rea­li­tat, tal com demos­tra l'informe de l'Obser­va­tori de la Fun­dació d'Estu­dis Turístics de la Costa Dau­rada, on tro­bem repe­ti­da­ment Port Aven­tura entre els motius que més valora el visi­tant a l'hora de triar la des­ti­nació.

Aquest pro­jecte va ser fruit d'una aposta que, tot i tro­bar esculls d'alguns gover­nants, es va acon­se­guir tirar enda­vant amb la segu­re­tat que aporta una visió lúcida del futur. Per això hem de cele­brar aquests vint anys i feli­ci­tar-nos tots per la tra­jectòria desen­vo­lu­pada i per haver apos­tat per una meta que hem asso­lit amb escreix.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.