Gran col·lapse de trànsit pel tall de l'autopista i l'N-II
El perill de les flames va obligar a tallar les grans vies cap a Europa i es van generar cues de més de 20 quilòmetres
El desviament per l'N-260 també va originar llargues cues fins que també es va tallar
El perill del foc va obligar des de primera hora de la tarda a tallar l'autopista AP-7 i l'N-II i això va desembocar en un autèntic caos circulatori amb milers de conductors atrapats i cues de més de 20 quilòmetres. L'avenç vertiginós de les flames i el fet que l'incendi estigués totalment descontrolat va obligar a tallar la GI-500, la GI-501 a Agullana i la GI-610 a Vilajuïga.
Amb les dues grans vies cap a Europa completament tallades, l'opció que es va escollir en un inici va ser desviar tot el trànsit per l'N-260 perquè els cotxes que es dirigien cap a França ho fessin a través de Portbou i això va col·lapsar aquesta via durant tota la tarda amb cues que van superar els vint quilòmetres. El tall a l'N-II també va originar greus problemes de mobilitat en el tram entre Vilamalla i Pont de Molins, on en determinats moments les retencions van arribar als 16 quilòmetres. El tall de l'AP-7 també va generar greus problemes de trànsit a la part nord-catalana, on la cua va arribar des del pas fronterer fins a Perpinyà.
Abstenir-se de dirigir-s'hi
Durant tota la tarda es va fer una crida a la població perquè evités qualsevol desplaçament cap a l'Alt Empordà i es recomanava que tothom que es trobés a la zona anés en direcció sud per evitar que el col·lapse de trànsit encara empitjorés. L'evolució del foc va fer que els vehicles que circulaven per l'AP-7 es desviessin: en un primer moment, permetien arribar fins a la sortida de Figueres Sud, però les complicacions creixents de la mobilitat a tot el sector van provocar que al llarg de la tarda els vehicles ja es desviessin a la sortida de l'Escala i ahir a la nit els Mossos ja desviaven els conductors a la sortida de Riudellots per evitar que s'arribés a la zona.
Túnel del Cadí obert
Unes de les solucions adoptades ahir a partir de quarts de set de la tarda i que va anunciar el conseller d'Interior, Felip Puig, va ser l'aixecament de barreres del túnel del Cadí perquè es convertís en l'única via d'accés cap a França. Per això, els cotxes que es desviaven a Riudellots en direcció nord se'ls dirigia cap a l'eix transversal perquè poguessin anar a buscar la C-16, que permetia sense entrebancs arribar a Puigcerdà, Tolosa i Foix, en vista de la impossibilitat de fer-ho a través de l'Alt Empordà.
Evacuar l'AP-7 de cotxes
Les autoritats de trànsit també van decidir que els vehicles que havien quedat atrapats a l'autopista fessin mitja volta i es dirigissin cap al sud per evacuar el gran eix viari. Això va provocar que cap a les vuit del vespre s'obrissin les barreres de l'autopista en direcció sud per garantir una evacuació més ràpida dels conductors que havien quedat atrapats pel caos circulatori.
Conductors en pavellons
Els pavellons de Figueres, Vilablareix i el de Fontajau a Girona es van habilitar per si els conductors que anaven en direcció a França decidien passar-hi la nit, en comptes de fer la ruta per la C-16.
Sense TAV ni línia cap a Portbou
L'incendi va provocar que des de primera hora de la tarda quedés suspesa la línia del TAV Figueres-Vilafant-Perpinyà per la proximitat de les flames que avançaven descontrolades pel territori. El gran incendi a l'Alt Empordà també va afectar finalment la línia de Girona a Portbou. Renfe va decidir suspendre el servei des de quarts de nou del vespre per evitar qualsevol complicació i la previsió és que es reprengui avui al migdia. Això va provocar que ahir al vespre l'estació de Girona acumulés diversos combois per la impossibilitat de seguir el recorregut.