Foment no farà cap més obra nova que els accessos del tren als ports
Només pressuposta 60 milions per a la sortida de mercaderies del port de Barcelona i 160 per al tercer rail de Tarragona
Recoder ho veu inacceptable
El Ministeri de Foment congela fins a nou avís qualsevol inversió nova a Catalunya, llevat dels nous accessos ferroviaris als ports de Barcelona i Tarragona per millorar la sortida de mercaderies cap a l'exterior. El govern espanyol ha pressupostat pel 2013 una partida de 60 milions d'euros per començar a construir les vies d'ample ferroviari internacional a la Zona Franca, un projecte que completaria amb 40 milions més fins al 2015. Pel que fa al tercer rail d'ample internacional entre el port de Tarragona i Castellbisbal, a través de Sant Vicenç de Calders i Vilafranca del Penedès, el pressupost preveu 100 milions per al tram barceloní i 60 per al tarragoní, que es completarien amb 360 milions més, en aquest cas fins al 2016.
Però això és tot. La resta d'inversions són per acabar la línia del TAV fins a la frontera; la T11 de l'aeroport de Reus a Tarragona; el tram de l'A-27 entre Tarragona i el Morell, i per continuar el canal Segarra-Garrigues; el corredor mediterrani de Vandellòs a Tarragona, i la descontaminació del pantà de Flix. Totes les altres obres queden aparcades un any més. Moltíssimes: els trams del quart cinturó entre Olesa i Viladecavalls, i entre Terrassa i Granollers; l'A-7 entre Altafulla i Abrera, passant per Vilafranca; l'A-27 del Morell a Montblanc; la nova línia de rodalies fins a la T1 de l'aeroport; els nous accessos viaris al port de Barcelona; tot el pla de rodalies; el desdoblament
de l'N-II a Girona, i un
llarguíssim etcètera.
LES FRASES
No es farà el pas subterrani del tren a cap ciutat
El problema per fer el pas subterrani de les vies previst per a l'Hospitalet de Llobregat, Sant Feliu de Llobregat, Montcada i Montmeló no és que no siguin als pressupostos, sinó que el pla d'infraestructures, transport i habitatge (PITVI) fins al 2024 ja no els inclou. Els condiciona al fet que es puguin pagar amb plusvàlues urbanístiques. Vaja, que no es faran ni a mitjà termini, com a mínim.