El carril Bus-VAO de la C-58 permetrà el pas de vehicles amb dos ocupants a partir de l'abril
Territori i Sostenibilitat també estudia que la via funcioni només en sentit Barcelona i durant els caps de setmana
La infraestructura va rebre una subvenció de la Unió Europea del 50%
El carril Bus-VAO de la C-58 permetrà el pas de vehicles amb només dos ocupants -en comptes del tres que es requereixen actualment- entre finals de març i principis d'abril, segons han confirmat aquest dijous fonts del Departament de Territori i Sostenibilitat. El Govern també estudia que la infraestructura funcioni només en sentit Barcelona, on s'acumulen més problemes de congestió viària, i durant els caps de setmana. El conseller de Territori i Sostenibilitat, Santi Vila, donarà més detalls sobre aquestes modificacions en una compareixença aquest migdia al Parlament per explicar les línies bàsiques d'actuació del seu Departament.
El carril bus-VAO (vehicles d'alta ocupació) de la C-58 va entrar en funcionament el mes d'octubre de 2012 i, fins ara, permet el pas del transport públic, vehicles privats amb tres o més ocupants, motocicletes o vehicles amb baixes emissions de gasos contaminants.
El tram de 6,8 quilòmetres entre Barcelona i Ripollet funciona com una calçada segregada de la resta de la circulació i el sentit dels carrils és reversible en funció de les necessitats de la mobilitat. El projecte va representar una inversió de 81 milions d'euros i va rebre el finançament de la Unió Europea, que en va assumir el 50% del cost.