Societat

joventut

Uns 41.000 joves participen en 1.100 activitats d'estiu

Les colònies i els casals mobilitzen un nombre important d'infants

Sis mil joves fan de monitors

Uns 41.000 infants i joves par­ti­ci­pa­ran en unes 1.100 acti­vi­tats de lleure que s'han orga­nit­zat aquest estiu a les comar­ques giro­ni­nes. Unes acti­vi­tats que mobi­lit­zen, a més, prop de 6.000 moni­tors i direc­tors de lleure. Per tipus d'acti­vi­tats, i segons va infor­mar ahir a Sant Gre­gori el direc­tor gene­ral de Joven­tut, Toni Reig, les més nom­bro­ses són les colònies (348), segui­des dels casals (322), les acam­pa­des (248), les rutes (125) i els camps de tre­ball (30). I per comar­ques on es duen a terme les acti­vi­tats, l'Alt Empordà és la comarca en què es fan més acti­vi­tats (204), seguida del Ripollès (192), la Gar­rotxa (167), el Baix Empordà (130), la Selva (111), el Gironès (103), la Cer­da­nya (94) i el Pla de l'Estany (72).

Les pre­vi­si­ons que va donar a conèixer ahir Reig en la visita al camp de tre­ball que es fa a Sant Gre­gori inclo­uen les esta­des en albergs que for­men part del pro­grama L'estiu és teu! de l'Agència Cata­lana de la Joven­tut del Depar­ta­ment de Benes­tar i Família. S'ha ofert plaça per a 2.727 infants i joves de cinc a dis­set anys en vuit albergs de la xarxa que la Gene­ra­li­tat té a les comar­ques giro­ni­nes. Els albergs que hi ha a la demar­cació tenen una gran demanda i con­cen­tra­ran prop del 36% del total de par­ti­ci­pants cata­lans d'aquest pro­grama. Els infants i joves que van als albergs fan esta­des de dues set­ma­nes en les moda­li­tats d'idi­o­mes, esports, enginy, tea­tre, veu i cinema. Per mesos, el juliol és el mes en què es con­cen­tra el gruix d'acti­vi­tats d'estiu (el 54% el 2012), seguit del juny (33%), l'agost (10%) i el setem­bre (3%). A Cata­lu­nya, unes 200.000 per­so­nes –entre infants, joves i moni­tors– par­ti­ci­pa­ran aquest estiu en aques­tes acti­vi­tats, una xifra simi­lar a les d'altres anys.

LA XIFRA

30
camps de treball
són els que es faran aquest estiu a les comarques. Disset són organitzats per Joventut.

Un camp de treball solidari

Vint-i-quatre nois i noies d'entre quinze i disset anys procedents de diferents indrets de Catalunya participen en el camp de treball Joves solidaris a la Vall del Llémena. És un dels disset camps de treball que ha organitzat Joventut i que, en aquest cas, gestiona la Fundació Oscobe, que atén joves amb risc d'exclusió social, majoritàriament d'origen immigrant. Un dels objectius d'aquesta activitat és que els joves que “han tingut més oportunitats”, segons va explicar el president d'Oscobe, Salvador Ferran, comparteixin l'experiència de treballar en una horta ecològica amb altres joves “que no han tingut aquestes oportunitats”. I això es fa amb la intenció d'afavorir la interculturalitat, la solidaritat i la coeducació. Un altre dels objectius és apropar tots els joves a la situació de pobresa que es viu a la demarcació, aportant una part de la collita de l'horta ecològica al Banc dels Aliments. Una part de la collita està destinada a l'autoconsum dels participants del camp de treball.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.