El destí dels diners de la taxa, principal demanda
El sector turístic gironí insisteix a saber on s'invertirà el que s'ha recaptat
Els principals representants del sector turístic gironí coincideixen a l'hora de valorar aquest primer any de la taxa turística i insisteixen a demanar que la taxa tingui repercussió sobre el sector turístic i el seu territori, i hi afegeixen que la majoria dels clients no han protestat per haver de fer front a la taxa.
Des de l'Associació d'Hostaleria de Girona, Xavier Nicolazzi deia que cal esperar a veure en què s'inverteixen els diners, si s'amplia el pressupost municipal en turisme; també Martí Sabrià, gerent de la Unió d'Empresaris d'Hostaleria i Turisme de la Costa Brava Centre, afirmava que no hi ha “cap queixa en la seva aplicació” i que només tenen “una queixa amb referència a l'ús dels diners”. Sabrià insistia que, “en lloc de distribuir els diners des de Barcelona, els recursos s'haurien de destinar a la zona on s'han captat”.
Miquel Gotanegra, president de l'Estació Nàutica de Roses i impulsor de la iniciativa Pesca Turisme, assegurava que al client no li agrada pagar la taxa turística i que li pregunten “per què l'ha de pagar i, a més, perquè només s'aplica aquí i no a la resta de l'Estat”. El president de Turisme Rural Girona, Ramon Corominas, afirmava que els clients no es queixen de la taxa, que s'assumeix, però que “cal saber quina repercussió” tindrà sobre el turisme.
També Marc Piferrer, de l'Associació Turística d'Apartaments Costa Brava Pirineu de Girona, explicava que des del seu àmbit és complicat fer la liquidació de la taxa per qüestions formals.