El Metro es renovarà l'any vinent

Tres anys després de l'accident que causà 43 morts i un bon grapat de ferits s'anuncia canvi de les unitats antigues

la con­se­lle­ria d'Infra­es­truc­tu­res i Trans­ports, ha anun­ciat que el procés de reno­vació de la flota de trens de la Línia 1 del Metro, aque­lla que va des de Cas­telló de la Ribera fins Llíria i Bétera, con­clourà al juny de l'any vinent, després que hagen estat incor­po­rats 32 nous vehi­cles a la cir­cu­lació i s'hagen reti­rar els com­bois més antics.

Per poder-ho fer pos­si­ble, la Gene­ra­li­tat Valen­ci­ana ha des­ti­nat 260 mili­ons d'euros per a la reno­vació del mate­rial mòbil d'aquest tra­jecte, com a una pri­mera part del pla d'actu­ació de la línia.

Aquesta línia, la més antiga de tota la xarxa, va patir el 3 de juliol d'ara fa tres anys, el pit­jor acci­dent de metro de tota Europa, amb un total de 43 vícti­mes mor­tals i dese­nes de ferits. Des d'ales­ho­res fins ara, l'asso­ci­ació que aplega als fami­li­ars de les vícti­mes, ha denun­ciat en diver­ses oca­si­ons la manca de reno­vació del mate­rial mòbil i no ha estat fins ara que s'ha anun­ciat aquesta inversió.

En l'actu­a­li­tat cir­cu­len 21 uni­tat nova, que ha subs­tituït els antics trens de la sèrie 3700 UTA, amb que es va pro­ta­go­nit­zar aquest greu acci­dent. Es tracta d'unes noves uni­tats amb capa­ci­tat per a 600 pas­sat­gers, totes elles cons­truïdes a la fac­to­ria Voss­loh d'Albui­xec, que dis­po­sen dels avanços més nous pel que fa a sis­te­mes de segu­re­tat.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.