Societat

infraestructures i serveis

Peatge variable de Manresa al Vallès el 2014

Es pretén rebaixar el preu en hores i dies punta per treure trànsit de la C-55

El govern català nego­cia amb la con­ces­sionària Autema un peatge vari­a­ble a l'auto­pista de Mont­ser­rat, la C-16, per tal de reduir la sinis­tra­li­tat a la veïna
C-55, una via on s'ha incre­men­tat el trànsit tot i el des­cens gene­ral de la mobi­li­tat per la crisi. Així, men­tre que el trànsit ha cai­gut al tram de Ter­rassa a Man­resa de l'auto­pista C-16 de 20.239 vehi­cles dia­ris el 2008 a 13.076, l'any pas­sat, no ha parat de créixer a la comar­cal
C-55 –de 30.431 a 30.957 en el mateix quin­quenni al tram de Cas­tell­galí.

La rebaixa del preu del peatge en deter­mi­nats moments s'imple­men­tarà a prin­ci­pis d'any, però encara se'n nego­cien els ter­mes amb la con­ces­sionària Autema. L'opció més pro­ba­ble és que s'esta­bleixi un preu rebai­xat les hores i dies en què, repe­ti­da­ment, aug­menta el volum de trànsit a la veïna C-55. L'altra alter­na­tiva, menys pre­vi­si­ble, és que la decisió de rebaixa es pren­gui en cada moment que es con­si­deri oportú. De fet, el govern pre­veu implan­tar diver­ses mesu­res per reduir la sinis­tra­li­tat a la C-55, que inclo­uen la reforma del tram entre Man­resa i Cas­tell­bell i el Vilar, on s'ade­qua­ran els sis­te­mes de con­tenció de vehi­cles i se sepa­ra­ran sen­tits de cir­cu­lació on es pugui.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.