infraestructures
Pinya per l'A-27 entre polítics i empresaris
La patronal Cepta lidera la creació d'un ‘lobby' per fer pressió i desencallar l'autovia
La patronal Cepta i tots els representants dels partits polítics a la demarcació de Tarragona estan d'acord en una cosa: les obres de l'A-27 entre el Morell i Montblanc són una prioritat i cal fer pressió a Madrid per accelerar un calendari que, si tot anés bé, ajornaria fins al 2018 la finalització de l'autovia. Per això han decidit crear un lobby de pressió que el primer que farà serà redactar un manifest obert a tothom que s'hi vulgui adherir i, en el termini de quinze dies, demanar cita al Ministeri de Foment de Madrid, on reclamaran solucions. També volen que sigui el conseller Santi Vila el que lideri la reivindicació. “És una infraestructura clau per al territori i és imprescindible que arribi fins a Montblanc”, concloïa Antoni Belmonte, president de Cepta.
Pel que fa a vies alternatives per finançar la construcció, els empresaris no volen sentir a parlar d'una via de peatge i només entendrien la implicació de les concessionàries d'autopistes si es fes a través d'un peatge a l'ombra.
El calendari oficial
Els pressupostos de l'any vinent només inclouen una partida de set milions per pagar indemnitzacions i factures de l'únic tram inaugurat, els 7,7 km que uneixen Tarragona amb el Morell. A partir d'aquí el calendari no preveu arrencar fins al 2015 les obres per arribar a Valls, i el darrer tram, el que va fins a Montblanc, no entraria en els pressupostos fins al 2017-2018.