Societat

INFRAESTRUCTURES

La variant de la C-12 costarà 106,5 milions

L'eix de l'Ebre registra un volum de trànsit de 15.000 vehicles diaris

La variant de l'eix de l'Ebre (C-12) a Tortosa tindrà un cost de 106,5 milions i millorarà la mobilitat en una via que registra un volum de trànsit de 15.000 vehicles diaris. El projecte, que es posarà a informació pública a partir de demà dilluns, comprèn un tram de 6,5 quilòmetres de longitud entre Vinallop i Jesús.

Després de la fase d'exposició pública es redactarà el projecte constructiu però no hi ha calendari per a l'execució de l'obra. “Esperem iniciar l'actuació en el segon tram de la legislatura”, es va limitar a dir el conseller de Territori i Sostenibilitat, Santi Vila, divendres a Tortosa.

Finalment, la construcció de la variant no afectarà els xalets de la zona del Canalet i el tram urbà de Tortosa serà subterrani. Pel que fa al primer tram de l'autovia, entre Vinallop i el canal de la dreta de l'Ebre, anirà separada de la carretera actual (que es deixarà per al trànsit més local), tindrà dos carrils de 3,50 metres, un voral exterior de 2,5 metres i un voral interior d'1 metre. Al punt final del primer tram es construirà una rotonda de 60 metres de diàmetre i l'autovia continuarà pel traçat actual de la carretera, que es desdoblarà. Abans d'arribar al pont del Mil·lenari es farà una altra rotonda per facilitar els canvis de sentit i la connectivitat. L'últim tram de l'autovia ja està desdoblat, però per alleugerir el trànsit i millorar la seguretat viària a la plaça Corona d'Aragó se soterrarà un tram de 860 metres de longitud i es reordenarà la C-12 en superfície.

Vila també va fer públic durant la seua visita a l'Ebre que es renovaran els trens que fan el trajecte des de Barcelona fins a l'Ebre, just després que la plataforma Trens Dignes li lliurés un manifest.

D'altra banda, Ports de la Generalitat dragarà el canal d'accés al port industrial d'Alcanar, que tindrà un calat de 12 metres. L'actuació costarà 4,5 milions i garantirà l'activitat de la planta de ciment Cemex durant una dècada.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.