Olis i vins que es reinventen
Els productors busquen fórmules per arribar a nous mercats de la mà de la dieta mediterrània
Moltes marques d'oli presenten monodosis
Somiatruites, cap de trons, sonat de l'ala... No, tranquils... No són insults. Són, encara que no ho sembli, noms de vins. La responsable de la inventiva és l'empresa Ferrer Catasús, ubicada a la Granada, entre Vilafranca i Sant Sadurní. Ahir va sorprendre a Alimentària amb unes originals ampolles amb dibuixos evocadors. La primera la van crear fa quatre anys. L'última, fa sis mesos. “Ha estat una nova reinvenció, una forma d'impactar en el mercat i crear expectativa”, diu la comercial Elena Massana. L'Estat espanyol és líder en exportació de vins i aquesta força es reflecteix a Alimentària.
Intervin és el saló més gran en extensió –pràcticament ocupa tot el pavelló 3, excepte un petit espai per Olivaria– i és també el punt neuràlgic de la fira, amb una gran oferta representada per 600 firmes. La competència és forta i qui més qui menys vol presentar alguna novetat per guanyar un forat al mercat de la mà de la dieta mediterrània.
Igual passa en la secció d'olis. Sabors, aromes, gustos per a tots els paladars, presentats en ampolles de disseny. I també en monodosi, una alternativa que alguns restaurants i empreses de càtering ofereixen per substituir el desaparegut setrill. María José Dalmau, de l'empresa By Pepa, de l'Alt Empordà, té molt clar que s'ha d'apostar per la diferenciació. Per això fabrica monodosis que més aviat semblen mostres de perfums i unes ampolles tant de disseny que van guanyar el Best Pack 2012 d'Alimentària.
És una empresa jove, nova, amb empenta, que competeix amb la tradició d'altres com ara Olis Mallafré, de Riudoms, que continua presentant el setrill en base de fusta plastificada, que fa anys que comercialitza. Exporta a 16 països. Però la sorpresa més dolça la presenta Sahita, amb tastos d'oli d'oliva verge extra acompanyats de la xocolata més fina. Per llepar-s'hi els dits.