Relació pública i privada, digital i segura
Internet serà l'electricitat del segle XXI, afirma Pol Navarro, allò que ens permetrà estar connectats des de qualsevol dispositiu i en qualsevol entorn. Per això, canviarà la manera de viure, de relacionar-se, de treballar, de comerciar, etc. El canvi ha començat amb la difuminació de les fronteres entre allò que fèiem per mitjà de la tecnologia analògica i allò que fem amb la digital. Navarro posa l'exemple del seu sector, que és extrapolable a la resta: “Aniràs a espais físics a relacionar-te amb personal del banc amb els quals tindràs també una relació digital en qualsevol moment.” La tecnologia digital formarà part de la relació quotidiana entre les empreses, les institucions, les organitzacions i els ciutadans. Fins ara, empreses, institucions i organitzacions han utilitzat internet i les xarxes socials per donar serveis als clients i ciutadans. Donar servei tant oferint i explicant els productes com escoltant les necessitats del client o ciutadà. El següent pas serà connectar digitalment les persones, en un espai molt més íntim que l'actual. En el cas dels bancs, per exemple, un espai íntim de relació, confiança i confidencialitat entre el gestor personal i el client. Això vol dir que la xarxa social es convertirà en la plaça pública on la comunicació es pensarà perquè arribi a com més gent millor però el negoci o la confiança es portarà a un espai privat i confidencial, també digital.
El repte per facilitar les relacions als espais digitals encara no està del tot resolt: la identitat digital. “Avui encara ens hem de creure que aquell que se'ns dirigeix a les xarxes socials és qui diu que és.” S'ha intentat impulsar el DNI electrònic o els certificats digitals però encara no són obligatoris ni universals. “El mòbil pot ser l'identificador digital del futur.”
Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes
Ja ets subscriptor? Identifica't aquí