EDV Packaging entra en el mercat de les càpsules monodosi de cafè
L'empresa inclou aquest projecte en la previsió d'inversió de dos milions d'euros d'aquest any
L'empresa EDV Packaging ampliarà les instal·lacions de Llinars per afrontar l'accés al mercat de les càpsules de cafè monodosi.
A partir de novembre, els envasos produïts a Llinars acompanyaran el llançament d'una marca europea de cafè que s'introdueix en aquest segment amb càpsules compatibles amb la cafetera més coneguda del sector.
És un projecte que ens fa molta il·lusió i que per a l'empresa suposa garantir-se una producció amb volums molt importants, explica el president del fabricant d'envasos de plàstic, Jordi Pursals. En aquest moment, aquest és un mercat que està guanyant molta quota i per a aquest projecte estem treballant en un format molt innovador, afegeix.
L'empresa afronta inversions de dos milions d'euros per assumir aquest projecte, i altres de vinculats amb l'activitat habitual de la companyia, centrada en la producció d'envasos per a la indústria alimentària. Actualment s'està potenciant molt l'activitat de l'envasat per a fruita, i ja hem aconseguit arribar a 15 països, remarca Pursals.
Les inversions permetran incorporar nova maquinària per al projecte de les càpsules de cafè monodosi, però a més serà necessari ampliar les instal·lacions de l'empresa a Llinars. EDV té dues plantes productives al polígon industrial el Mogent. En una d'aquestes dues plantes, les instal·lacions seran un 50% més grans que les actuals per afrontar els nous projectes de la companyia.
Estem recuperant els ritmes inversors previs al concurs de creditors, destaca Jordi Pursals. En els exercicis precedents, l'empresa havia reduït les inversions, que havien quedat en uns 700.000 o 800.000 euros anuals. Ara, amb la introducció de nous projectes, aquestes inversions arriben a dos milions. És fruit del creixement de l'activitat, però també dels recursos addicionals que està obtenint la companyia gràcies a la millora dels resultats.
L'empresa preveu incrementar la facturació d'aquest any un 8% respecte a l'any passat. És un creixement que situarà la facturació al voltant de 36 milions d'euros i que es produeix gràcies a les exportacions. El mercat espanyol dóna símptomes de reactivar-se; encara que en el sector alimentari la crisi no ha estat tan intensa; s'havia començat a produir una certa aturada, tot i que en els últims mesos s'està animant, indica Pursals.
La facturació de 36 milions d'euros, comença a aproximar la companyia a la xifra de negoci que tenia abans d'entrar en concurs de creditors, l'any 2008. L'empresa va aconseguir superar la situació en un termini breu de temps. Va ser a través d'un conveni amb els creditors que ha anat complint gràcies a la generació de recursos que està aconseguint amb els creixements de vendes.
L'empresa manté un elevat potencial exportador. Actualment, un 80% de les vendes prové dels mercats internacionals. La quota exportadora creix cada any un parell de punts, admet el màxim responsable de l'empresa de Llinars.