Societat

El Tribunal Superior de Justícia de les Illes Balears declara nul el decret de trilingüisme a les escoles

El TSJIB dóna la raó als recursos dels sindicats contra el decret que regula el Tractament Integrat de Llengües (TIL) als centres educatius no universitaris de les illes

La llei impulsada pel PP pretén un repartiment de llengües en la docència, i acabar amb el model d'immersió lingüística

El Tribunal Superior de Justícia de les Illes Balears (TSJIB) ha declarat nul el decret de trilingüisme a les escoles, aprovat pel president del govern balear José Ramón Bauzá.

La Sala del contenciós administratiu del tribunal així ho indica en tres sentències fetes públiques aquest dimarts en les quals estima els recursos presentats per CCOO STEI i UGT i declara nul el decret del Consell de Govern que regula el Tractament Integrat de Llengües (TIL) als centres educatius no universitaris de les illes.

El text va ser aprovat el 13 d'abril de l'any passat i els sindicats el van recórrer en considerar que es vulneraven drets dels professors. Un dels punts del TIL estableix que, com a part del projecte educatiu de cada centre, ha de tenir com a objectiu fonamental l'aconseguir que tots els alumnes del mateix obtinguin, en acabar el període d'escolarització obligatòria, la competència lingüística en les llengües oficials i com a mínim en una estrangera, preferentment l'anglesa.

Així, es pretén un repartiment de llengües en la docència, entre castellà, català i anglès, i acabar amb el model d'immersió lingüística que assegura un mínim del 50% d'ensenyament en català. Des del sector educatiu, s'ha denunciat la falta de mitjans i coneixement del professorat per impartir una tercera part de les matèries en anglès, així com dels alumnes per seguir les classes i adquirir els coneixements.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.