SUCCESSOS
Els Mossos localitzen a València un xofer fugitiu implicat en un accident mortal a Vallgorguina
Després de 16 mesos, s’ha trobat al camioner, que no creia haver atropellat ningú
Les restes de plàstic d’un pilot lluminós d’un vehicle han permès localitzar el conductor, presumptament, responsable d’un atropellament mortal que es va produir el 19 de juliol de l’any passat a l’AP-7 a l’altura de Vallgorguina.
Una investigació del Grup de Recerca i Documentació dels Mossos de trànsit de la Regió Metropolitana Nord, amb seu a la comissaria de Granollers, ha permès localitzar a València al xofer de 58 anys i veí de Gandia que estaria implicat en l’atropellament mortal i que no es va aturar. La víctima era un ciutadà francès de 93 anys que compartia vehicle amb un altre home camí del nord d’Àfrica. Van parar en una àrea de descans de Sant Celoni per dormir una estona i la víctima va sortir a caminar. Segurament desorientat, creuen els Mossos, va entrar a la calçada.
En la seva declaració a la Guàrdia Civil de trànsit a petició dels Mossos van fer les gestions finals perquè són els competents a la zona, el camioner va reconèixer que aquella nit va passar per aquest tram del corredor del Mediterrani. Venia d’Anvers i anava cap a València. També que recordava haver impactat amb alguna cosa i que li va semblar que era un ocell. Fins i tot, va aturar-se al peatge de la Roca per comprovar si el cop li havia provocat danys al vehicle i va veure que tenia un plàstic del frontal dret malmès. Ara, l’atestat es portarà als jutjats de València, que, amb tota probabilitat, s’inhibiran a favor del jutjat de Granollers que va assumir el cas. Aquest serà qui haurà de citar a declarar el conductor i, en funció d’això, establir si s’obre alguna mena de procés judicial contra ell. Les acusacions podrien ser per un delicte d’omissió del deure de socors o, fins i tot, per homicidi imprudent.
En el moment dels fets, l’actuació policial just després de l’atropellament no va donar resultats. No hi havia testimonis i les patrulles no van trobar cap vehicle sospitós les hores posteriors.
Però la policia no ho va deixar estar. Durant 16 mesos, els Mossos de trànsit han anat estirant el fil fins que, finalment, han localitzat al conductor. El Grup de Recerca i Documentació va trobar al lloc de l’atropellament set fragments del frontal lluminós del vehicle. El més gran feia tot just quatre centímetres. En una de les peces, s’hi van trobar restes de sang de la víctima. La reconstrucció els va donar un fragment d’intermitent d’uns quatre centímetres de llarg per uns quatre d’ample. Va ser suficient per determinar el tipus de vehicle que havia atropellat l’home un camió, la marca Man i el model. També el període en què va ser fabricat: aquell tipus de frontal es van posar entre els anys 2002 i 2006.
Amb aquestes dades, els policies van continuar les seves indagacions. Van buscar vehicles que encaixessin en el perfil en empreses de la zona i també de fora però no van obtenir resultats positius. No sabíem si era un vehicle espanyol o de fora, explica Joan Costa, cap dels Mossos de trànsit a la Regió Metropolitana Nord. També van demanar les imatges captades per càmeres de trànsit de l’AP-7 i tampoc hi va haver sort. Finalment, el fil que van poder estirar va venir del peatge de la Roca. D’acord amb l’hora dels fets, només un sol vehicle dels que van travessar aquesta barrera encaixava amb les dades de marca, model i any de fabricació. Amb les dades de pagament, van poder situar el vehicle en una empresa de València. S’ha anat acotant el cercle, apunta Costa. Les comprovacions posteriors van seguir donant resultats positius i, finalment, dimarts passat, la Guàrdia Civil va fer les comprovacions necessàries i va prendre declaració al xofer.