Societat

Silla atorga els Porrots d'Honor 2014

Enric Lluch i Girbés rep el Porrot d'Honor Ciutat de Silla 2014

El Porrot a l'Activitat Esportiva 2014 recau en el Club de Bàsquet Silla, el Porrot a l'Activitat Cívica és enguany per a “l'Estellador” i el Porrot a l'Activitat Cultural reconeix la tasca de la Coral Polifónica de la mà de Salva Llàcer

La nit de diven­dres va fina­lit­zar la XXV Set­mana de les Lle­tres Valen­ci­a­nes cele­brada a Silla. Com no podia ser d'altra manera, l'acte del lliu­ra­ment dels Por­rots d'Honor 2014 va ficar la guinda final a aquesta relle­vant cita cul­tu­ral.

El Tea­tre de la Plaça va ser el lloc on es rea­litzà l'ator­ga­ment d'un dels Pre­mis més reco­ne­guts a la Comarca de l'Horta Sud, els Por­rots d'Honor de l'Ajun­ta­ment de Silla. Aquests guar­dons, que supo­sen el màxim reco­nei­xe­ment cul­tu­ral, cívic i espor­tiu, s'ator­guen als veïns i veïnes del poble de Silla que per la seua pro­fes­si­o­na­li­tat, dedi­cació i constància han des­ta­cat dins de les res­pec­ti­ves àrees. És, a més, el segon any que s'atorga el pres­tigiós Por­rot d'Honor Ciu­tat de Silla.

Por­rot espor­tiu

El pri­mer guardó que les auto­ri­tats muni­ci­pals varen entre­gar va ser el Por­rot a l'Acti­vi­tat Espor­tiva 2014, gua­nyat pel Club de Bàsquet Silla. El Pre­si­dent del Club de Bàsquet, Edu­ardo A. Car­bo­nell, asse­nyala que tots els inte­grants “estan molt orgu­llo­sos de rebre el Premi, després de qua­ranta-qua­tre anys d'història”. Tot i que al Tea­tre Muni­ci­pal varen estar pre­sents nom­bro­sos pares, mares i xiquets, a més de la Junta Direc­tiva al com­plet, va ser Car­bo­nell qui va arre­ple­gar el Por­rot a l'Acti­vi­tat Espor­tiva. Junt a ell varen pujar a l'esce­nari Héctor Gómez, el juga­dor més alt repre­sen­tant el pre­sent del Club i Ona Fel­guera, la juga­dora més xico­teta que repre­senta el seu futur. Tota una estampa de feli­ci­tat i orgull per un guardó que, com senya­len, “tots cre­guem que pre­mia una llarga tra­jectòria, una impor­tant evo­lució i, espe­ci­al­ment el nos­tre pre­sent amb 160 juga­dors, la xifra més alta de la nos­tra història, i 12 equips fede­rats”, conta a aquest diari el Pre­si­dent.

Por­rot cívic

No menys emo­tiva va ser l'entrega del segon Premi ator­gat, el Por­rot a l'Acti­vi­tat Cívica 2014, que ha recai­gut enguany en el més que cone­gut al poble: José Ala­pont Rosa­leny, “l'Este­lla­dor”. Pepe, com el conei­xen els amics, va reconèixer la gran emoció que sent al rebre aquest guardó per part de les ins­ti­tu­ci­ons del seu poble, un poble agrícola al que ha dedi­cat la seua vida. “Aques­tes coses sem­pre es reben amb molta emoció, són molt boni­ques. Però, millor seria que el camp i l'agri­cul­tura del nos­tre ter­ri­tori esti­guera en altres con­di­ci­ons, és per això pel que he llui­tat tota la vida”, conta a El Punt Avui “l'Este­lla­dor”. I con­ti­nua, “tot i això, he de dir que estic molt agraït a l'Ajun­ta­ment perquè és un Premi que reco­neix l'acti­vi­tat i el tre­ball dels llau­ra­dors de Silla i el paper que encara hui en dia té el camp en un poble com el nos­tre”. Pepe Ala­pont és cons­ci­ent de la importància del seu paper tant al Con­sell Agrari com a la Sèquia Reial del Xúquer, de la que actu­al­ment és Pre­si­dent, i asse­nyala amb un gran som­riure que “si no hem dei­xen anar, per alguna cosa serà!”.

Por­rot Cul­tu­ral

Juan Sal­va­dor Llàcer Celda va rebre el ter­cer guardó, el Por­rot a l'Acti­vi­tat Cul­tu­ral 2014. Sal­va­dor és, des de 1998, el direc­tor de la Coral Polifònica de l'Agru­pació Musi­cal “La Lírica” de Silla. Des de fa des­set anys, com­pa­gina el repte de diri­gir una coral de qua­ranta músics amb la selecció i pre­pa­ració del solista que any rere any inter­preta la Car­xofa. “Crec que és un Premi que ajuda a con­ser­var la tra­dició del poble, la tra­dició de la Car­xofa en la que jo he col·labo­rat des de que era molt xico­tet. Una vegada vaig créixer m'he dedi­cat a cui­dar tots els aspec­tes for­mals que fan de la Car­xofa un acte tra­di­ci­o­nal i de Silla”, ens conta el pre­miat. I afe­geix: “a més d'això, el Premi també és una mena de recom­pensa per haver-me dedi­cat a poten­ciar la música coral en un poble on fa divuit anys no exis­tia”.

L'Agru­pació Musi­cal “La Lírica” rep amb aquest guardó un altre gran impuls. Sal­va­dor Llàcer s'afe­geix a una llarga llista de pre­mi­ats pels Por­rots d'Honor fins ara: Vicent Soler, Andrés Valero, inclús la Soci­e­tat Musi­cal com a enti­tat con­junta. El pre­miat d'enguany asse­gura que “és molt impor­tant per a nosal­tres com a enti­tat cul­tu­ral del poble rebre un Premi com aquest, perquè hem estat i con­ti­nuem estant molt reco­ne­guts. Tre­ba­llem un aspecte lúdic i cul­tu­ral molt impor­tant que és la música, i aquesta ha sigut sem­pre molt reco­ne­guda per les ins­ti­tu­ci­ons locals, a les que estem molt agraïts”.

Por­rot de Silla

Final­ment, Enric Lluch i Girbés va rebre el Por­rot d'Honor Ciu­tat de Silla 2014. L'escrip­tor, natu­ral d'Alge­mesí, que ha dedi­cat la seua vida a escriure lite­ra­tura infan­til i juve­nil, ha sigut guar­do­nat enguany amb aquest Premi, un dels pocs que li que­da­ven per rebre. Amb la seua parla tran­quil·la i agra­da­ble, Lluch ens conta que “ha sigut un honor rebre aquest Premi, per allò de l'his­to­rial d'Els Por­rots d'Honor... I encara ho és més per ser un reco­nei­xe­ment a tota la lite­ra­tura en valencià infan­til i juve­nil”. Enric Lluch agra­eix a l'Ajun­ta­ment de Silla aquest guardó perquè, com ell diu, repre­senta a tot un con­junt de per­so­nes que, a les nos­tres ter­res, es dedi­quen a un ofici preciós com es la lite­ra­tura ori­gi­nal en valencià, i asse­nyala que “d'alguna manera els de més edat ens sen­tim un poc res­pon­sa­bles dels més joves”.

El Por­rot d'Honor Ciu­tat de Silla d'enguany ser­veix, a més de reconèixer la llarga tra­jectòria d'un escrip­tor com Enric Lluch, per tor­nar a par­lar de la importància de la lite­ra­tura. Lluch té la sen­sació d'estar en un moment magnífic quant a pro­ducció, però també en un moment catastròfic perquè les quo­tes de lec­tura són molt bai­xes. “Neces­si­tem un impuls per convèncer la gent jove de que els lli­bres son màgics, de que per­me­ten apren­dre i viat­jar. Ens falta aju­dar la gent per donar el pri­mer pas, que és el pas més com­pli­cat per entrar al món de la lite­ra­tura”, mani­festa el guar­do­nat.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Els nostres subscriptors llegeixen sense anuncis.

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia