Vallès Oriental

Trànsit instal·la un radar a la C-59 entre Caldes i Sant Feliu

Territori i Sostenibilitat executa les millores de seguretat promeses als dos ajuntaments

El Servei Català del Trànsit va instal·lar aquest dimecres el nou radar que controlarà la velocitat al tram de la C-59 entre Caldes i Sant Feliu, on els dos ajuntaments havien reclamat millores de seguretat després de diversos accidents mortals, el darrer el 26 de juny, quan va morir un ciclista.

De fet, el darrer estudi EuroRAP sobre la perillositat de les carreteres catalanes ha fixat el tram de la C-59 al nord de Caldes –fins a Moià– com la via més perillosa del Vallès Oriental. Ocupa el novè lloc del rànquing català amb una mitjana de 6,33 accidents amb morts i ferits greus l’any.

La instal·lació del radar –començarà a funcionar en els propers dies després que s’hagi calibrat– es completa amb els canvis a la senyalització horitzontal que ha fet el Departament de Territori i Sostenibilitat aquests darrers dies en un tram d’1,4 quilòmetres entre Caldes i Sant Feliu (entre els punts quilomètrics 18,4 i 19,8).

S’han instal·lat balises cilíndriques de plàstic en un tram d’uns 200 metres, just al punt on la C-59 té tres carrils, dos en sentit nord i un en sentit sud. Aquests pals s’han col·locat sobre la nova mitjana zebrada que separa els dos sentits de circulació, que té 60 centímetres d’amplada i que substitueix l’antiga doble línia contínua formada per dues línies pintades de 10 centímetres de gruix cadascuna. A més, la nova mitjana –molt similar a la que es va posar a la ronda Nord de Granollers, entre la Roca i les Franqueses– té ressalts que alerten el conductor si les trepitja. També captafars que ajuden a visualitzar el traçat de la carretera durant la nit. La senyalització de la mitjana zebrada central ha comportat la reducció de l’amplada del carril en direcció sud i del carril d’avançament en sentit nord. Tots dos tenen ara 3,2 metres d’amplada. Aquest fet també ha de permetre que els conductors redueixin la velocitat.

Finalment, s’han fet canvis al final del carril que faciliten els avançaments en direcció Sant Feliu. Fins ara, els vehicles que circulaven per la dreta havien de cedir el pas als que ho feien pel carril central. Ara, això s’ha invertit i són els que avancen els que s’han d’incorporar al carril de la seva dreta cedint el pas. Això ha obligat a adaptar la senyalització vertical.

L’alcalde de Sant Feliu de Codines, Pere Pladevall, valora de forma positiva aquesta inversió. “Demanàvem una actuació i s’ha fet. Segurament no és la millor del món però s’ha fet alguna cosa. Jo tampoc sóc tècnic per saber què s’ha de fer en una carretera”, comenta. Destaca que s’hagin fet més estrets els carrils “per fer anar més lents els cotxes” però recorda que els tècnics municipals consideraven que calia un paviment més rugós i això no s’ha fet. “Sembla que ha millorat però això ens ho dirà el temps”, assegura Pladevall, que recorda que fa sis anys que demanaven una actuació en aquest tram.

La notícia completa a El 9 Nou


Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.