Sostenibilitat
Nous carrils bici a la capital
Girona pedala fort
El nou carril bici a Santa Eugènia ha generat queixes de perillositat i hi ha el compromís de millorar tota la senyalització i allargar-lo fins al carrer Nou
A punt per obrir-se al parc Central, pont del Ter i per fer-ne a sota la via
La trama de carrils bici de la ciutat de Girona creix i es multiplicarà en pocs mesos més. Des de l'estiu els usuaris de la bicicleta a la capital gironina han pogut veure com els espais reservats exclusivament per als ciclistes ha augmentat considerablement i diversos projectes en dansa a punt d'execució faran créixer encara més aquesta xarxa ciclista de la ciutat. Un dels trams nous de carril bici es va implantar a finals d'agost per connectar el sector del Trueta fins a la Devesa. Aquesta operació per crear aquest nou carril bici va comportar la desaparició d'un dels carrils de circulació per als vehicles, però no ha comportat problemes de retencions fins aquest moment, més enllà de moments puntuals o quan s'atura el bus.
Fa poques setmanes es va crear –també traient un carril per a la circulació– un carril bici al carrer Santa Eugènia entre la travessia del Carril i el carrer Bisbe Sivilla. En aquest cas, alguns grups municipals van fer notar que els usuaris s'han queixat de la perillositat que suposa el fet que els vehicles que giren a l'altura del carrer Canonge Dorca cap a plaça Poeta Marquina ho fan creuant els dos carrils bici que s'han pintat. El govern va indicar que són conscients d'aquestes queixes i l'alcalde de Girona, Carles Puigdemont va anunciar que es reforçarà la senyalització al sector, així com el compromís d'allargar el carril bici fins a connectar amb el carrer Nou.
Aquest carril bici creat recentment és molt important per a la connexió de carrils bici que s'estan acabant en aquests moments o que ja estan planificats i amb partida monetària adjudicada. El carril bici de Santa Eugènia entronca directament amb el nou tram i espai específic per a bicicletes que s'està executant en la reurbanització del parc Central. Les obres està previst que s'acabin cap al mes de febrer i això permetrà ja connectar els diversos carrils bici de la zona i enllaçar amb un nou carril bici que es vol fer al carrer Oviedo. Precisament Adif ha de reasfaltar el mes que ve el carrer Oviedo, per on circulaven els camions de les obres del TAV, i el govern està negociant que en el reasfaltatge ja s'inclogui la senyalització d'un carril bici. Serà un pas més en l'objectiu per part de Girona que es pugui travessar la ciutat del Pont Major a Vilablareix. L'ampliació de la xarxa de carrils bici continuarà al mes de marc amb la posada en funcionament del nou pont sobre el Ter, on s'ha decidit treure un dels carrils de circulació previst per a vehicles per també situar-hi un carril bici. Així només faltarà el projecte més espectacular de carril bici que preveu el govern: sota el viaducte. Aquest unirà la zona del Punt de Benvinguda del passeig Canalejas fins a entroncar amb el nou carril bici de Santa Eugènia. Es tracta de més d'un quilòmetre que té un cost al voltant del mig milió d'euros, una partida que ja es té per executar, ja que s'ha obtingut gràcies a la venda d'una parcel·la del sector dels Maristes. Aquests nous carrils bici han de permetre passar dels 18 quilòmetres de carrils bici als 63 que preveu el pla de mobilitat per a l'any 2018.