Osona/Ripollès

Deu anys millorant parcs

L’empresa de Roda de Ter HappyLudic va celebrar el desè aniversari divendres. El 2014 va augmentar en un 70% la facturació gràcies als nous parcs temàtics.

L’empresa de Roda de Ter HappyLudic, SL (abans Entorn Urbà) va tancar el 2014 amb 4 milions d’euros, augmentant fins a un 70% la seva facturació. Aquest considerable augment de vendes es deu, en bona part, a la innovació que han fet amb els parcs infantils. Carles Banús, gerent de l’empresa, va explicar en l’acte de celebració dels 10 anys de l’empresa, que es va fer a El Prat Verd de Malla, que “vam veure que els parcs infantils a més de tenir un vessant lúdic podien marcar diferència, ser diferents”, i per això els van basar en contes i tradicions populars catalanes amb il·lustracions de les ninotaires Pilarín Bayés i Roser Capdevila. Totes dues eren també presents a la celebració, a més d’un centenar d’alcaldes i regidors de diferents ajuntaments, els seus principals clients.
Ara els responsables de l’empresa –a més de Banús són Jordi Crous i Jordi Sallent– impulsen la creació de parcs basats en una festivitat o fet cultural arrelat a cada municipi. A Igualada ja ho han aplicat amb una nova zona de jocs que il·lustra la Festa de Ries. Durant l’acte també van presentar els nous parcs inspirats en la cultura gegantera i per tant en cada un dels gegants de cada poble. Són jocs recreatius de grans dimensions pensats perquè els nens els coneguin i els facin servir, ja que són esculpits i pintats artesanalment amb grans troncs de fusta de roure i tenen preses buides perquè els nens s’hi puguin enfilar. Ja n’han instal·lat uns a Sant Pol de Mar i tenen a punt els de Roda de Ter.

L’empresa, amb 15 treballadors i que dóna feina a uns 50 llocs indirectes, té instal·lacions a Roda i les Masies de Roda, però no té fàbrica pròpia sinó una xarxa de proveïdors a Europa i la Xina en funció de cada equipament. En el cas dels gegants, el darrer producte, es fa amb un proveïdor d’Alemanya. L’empresa té actualment una cartera de 2.350 clients i desenvolupa tota mena de mobiliari urbà i en fa reparacions i manteniment, “una part que no existia el 2005 quan vam començar”, va dir Banús. Els clients són tots d’Espanya, ja que la seva estratègia passa per la proximitat i, per tant, per ara no exporta. A l’acte hi va ser present també el president de la Diputació de Barcelona, Salvador Esteve, que els va definir com “una empresa emprenedora i amb idees del nostre país”.

La notícia completa a El 9 Nou


Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.