Osona/Ripollès

La Diputació explica als veïns de Calldetenes les modificacions en la variant

Les modificacions al projecte de la variant de Calldetenes dotaran la circumval·lació d’un caràcter de ronda urbana més propera.

Nota de premsa de l’Ajuntament de Calldetenes

Les modificacions al projecte de la variant de Calldetenes dotaran la circumval·lació d’un caràcter de ronda urbana més propera

Aquest dimecres 29 d’abril, el vestíbul de l’ajuntament de Calldetenes ha acollit una nova reunió amb la Diputació de Barcelona per tal d’exposar les modificacions al projecte de la variant i resoldre els dubtes sorgits entre els veïns i veïnes.

El Projecte Modificat de la variant de Calldetenes sorgeix dels nous requeriments tècnics funcionals de la Diputació de Barcelona, titular de la carretera que s’està construint, i de les reunions mantingudes amb l’Ajuntament de Calldetenes i amb la participació dels veïns i veïnes del poble al passat mes de setembre. Els detalls de les modificacions s’han exposat aquet dijous 29 d’abril al vespre en una reunió informativa de boca del Sr. Vicenç Izquierdo, gerent de Serveis d’Infraestructures Viàries i Mobilitat de la Diputació de Barcelona, i del Sr. Valentín Aceña Ramos, cap de l’oficina tècnica de Planificació i Actuació en Infraestructures de la Diputació de Barcelona.

Tot i les modificacions del projecte i l’execució de més obra de la prevista inicialment, en principi es manté el termini de construcció de la variant, que s’hauria d’acabar a finals d’octubre.

Així, s’ha refet el projecte de la variant i es dota la carretera d’un caràcter compatible amb el d’una “ronda urbana”, per fer-la més permeable i segura al pas de vianants. La circumval·lació serà més transparent i propera al terreny natural: la calçada no anirà tan enfonsada per evitar l’efecte barrera. A més a més, també serà una carretera més pacificada ja que s’ha reduït l’amplada dels carrils i s’ha modificat el dissenys de les rotondes per tal d’obligar els vehicles a reduir la velocitat. Per tal de poder travessar-la de forma segura, s’han incorporat passos de vianants i enllumenat a totes les rotondes, i itineraris de vianants de 2 metres d’amplada a tota la variant, diferenciats clarament de la calçada mitjançant una pavimentació diferent i separant-los de la zona de trànsit rodat.

La carretera serà d’un carril per cada sentit de 3 metres d’ample (eren 3,5 m) i amb dos vorals d’1 metre d’ample (eren 0,5 m). Per tal de pacificar el trànsit, els ramals d’entrada a les rotondes tindran un sol carril i es redueix el diàmetre de les rotondes 2 i 3, que serà de 42 metres (l’original era de 60 m). D’aquesta manera, la seguretat dels vianants queda concentrada a les rotondes, que s’enjardinaran per donar-los-hi un aire més urbà.

Amb el nou projecte s’elimina la passera que creuava la carretera, ja que el creuament dels vianants queda garantit amb els passos de vianants incorporats a les rotondes. Tot i que s’havia demanat, s’ha descartat la creació d’un pas subterrani ja que per geometria del nou traçat i pel terreny existent no és viable. Els nous passos de les rotondes i els itineraris per a vianants haurien de garantir la continuïtat de la Ruta dels Molins.

Un altre aspecte que incorpora el projecte modificat, és les millores en el paviment dels camins exteriors i el condicionament del ferm fins al límit del terme municipal. El clavegueram del carrer Barcelona, tant de pluvials com de residuals, ja s’ha adaptat a la geometria del nou calaix i de la nova carretera, i també s’ha executat un passatubs a la rotonda 2.

Al finalitzar la presentació tècnica, es va cedir la paraula al públic per tal de resoldre dubtes més personals i recollir les opinions dels veïns i veïnes.

La notícia completa a El 9 Nou


Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.