Pineda ven en tres hores les samarretes de festa major
Esgota les 1.000 unitats d'una iniciativa que estrena aquest any perquè la gent s'identifiqui amb la celebració
L'Ajuntament fa una segona comanda a corre-cuita que confia que també esgotarà
Vist i no vist. Com si es tractés d'una entrada per veure els Rolling Stones. El miler de samarretes commemoratives de la festa major de Pineda de Mar no van durar més de tres hores un cop es van posar a la venda, dissabte passat al matí. L'èxit de la iniciativa, que s'estrena aquest 2015 amb la voluntat de crear una peça nova cada any amb el logotip corresponent, ha obligat l'Ajuntament a encarregar al proveïdor, un empresari local, una altra comanda de 550 unitats més que confia a col·locar amb la mateixa rapidesa. Es dóna el cas que avui al vespre és el tret de sortida de la festa, amb el pregó de l'humorista Pep Plaza, i la intenció del consistori és que els ciutadans s'apleguin sota el balcó consistorial vestits amb la samarreta.
La coordinadora de l'àrea de Presidència, Sílvia Biosca (PSC), admet que no s'esperaven una resposta tan positiva, però reconeix que el fet que tinguin un preu tan reduït –només 2 euros– i que els diners es destinin a una finalitat benèfica –el rebost solidari– segur que han ajudat a la venda. “Aquest matí ja es posa a la venda la nova remesa, tant al bar de la masia de Can Comas com al recinte de Barrakes”, indica, i avança que no es descarta demanar-ne més: “Creiem que podem superar les 2.000 unitats.”
Biosca ha posat fre a algunes crítiques que han circulat per les xarxes socials i que vinculaven el color vermell encès de la samarreta amb el del PSC, i no amb el blau de la imatge turística del municipi. “No hi ha cap segona lectura. Vam demanar al proveïdor quin color ens podia servir més de pressa i va ser el vermell”, diu, i hi afegeix: “A més, combina amb la cinta del barret que l'any passat es va repartir també per la festa major.” En aquest sentit, la regidora recorda que el logotip blau de Pineda “és una marca turística i no pas de festa major”, i explica que cada any es buscarà una tonalitat diferent per a la samarreta. De moment no es preveu fer altres productes.