Osona/Ripollès

Vic intenta disminuir el trànsit de pas per l’Eixample Morató amb una actuació a la rambla del Bisbat

Una plataforma elevada entorpeix la circulació cap al centre i ‘convida’ a passar pel carrer Soledat.

  • VÍDEO: 211020

L’Ajun­ta­ment de Vic ha aca­bat aquesta set­mana una actu­ació a la cruïlla entre la ram­bla del Bis­bat, el car­rer Santa Maria i el final del pas­seig de la Gene­ra­li­tat a l’alçada del pont de la Pista. Es tracta d’una pla­ta­forma ele­vada i la pro­lon­gació de les ille­tes que ja hi havia en aquell punt per des­viar el màxim de trànsit cap al pont de la Pista i el car­rer Sole­dat i evi­tar que, per anar en direcció a Tara­dell, Call­de­te­nes o Roda, es con­tinuï pas­sant per l’Eixam­ple Morató.

L’actu­ació va ser una de les deman­des que els veïns de l’Eixam­ple Morató van fer arri­bar a l’Ajun­ta­ment i que es va plas­mar en l’acord que tots dos van asso­lir amb l’asso­ci­ació de comer­ci­ants del barri a prin­ci­pis d’estiu. En l’acord s’hi pre­veia la reo­ber­tura del car­rer Bisbe Casa­de­vall, prin­ci­pal via d’accés al barri i a la plaça dels Màrtirs, que arran de les modi­fi­ca­ci­ons en la cir­cu­lació a l’Eixam­ple Morató se li havia can­viat el sen­tit de cir­cu­lació. Per evi­tar, però, que això tornés a faci­li­tar el trànsit de pas dels cot­xes que van cap a l’est de la comarca pel mig del barri, es va dema­nar a l’Ajun­ta­ment que reforcés la senya­lit­zació a la zona de la Pista perquè aquest trànsit es reconduís pel car­rer Sole­dat i la zona de L’Atlàntida.

La senya­lit­zació, efec­ti­va­ment, s’ha reforçat. També, però, s’ha fet una actu­ació a la calçada con­sis­tent en una pla­ta­forma ele­vada que uneix les dife­rents ille­tes d’aquell sec­tor, algu­nes de les quals s’han ampliat en superfície i tot. Així, tots els vehi­cles que vénen de la ram­bla del Bis­bat i de la car­re­tera de Bar­ce­lona i que volen con­ti­nuar cap al cen­tre i, per tant, són sus­cep­ti­bles de pas­sar per l’Eixam­ple Morató, es veuen obli­gats a reduir la velo­ci­tat i enfi­lar-se a la pla­ta­forma ele­vada. Així, s’intenta evi­tar que es con­tinuï en direcció a la ram­bla dels Mont­cada, el Por­ta­let, sense voler. Amb l’actu­ació, en canvi, es faci­lita la cir­cu­lació en direcció al pont de la Pista i el car­rer Sole­dat.

Abans d’aca­bar l’any des de l’Ajun­ta­ment comp­ten poder ater­rar la gaso­li­nera de la Pista. El con­veni urbanístic amb els pro­pi­e­ta­ris ja el tenen fir­mat i només estan pen­dents del permís de la Comissió d’Urba­nisme de la Gene­ra­li­tat. Un cop ater­rada la gaso­li­nera espe­ren poder refor­mar aquell sec­tor i poder fer-hi més atrac­tiva la cir­cu­lació i que s’acabi con­ver­tint d’una vegada per totes en l’alter­na­tiva dels con­duc­tors que van en direcció Tara­dell, Call­de­te­nes o Roda per sor­tir de la ciu­tat.
L’actu­ació s’ha fet al mes d’agost, quan hi ha menys trànsit, i ha repre­sen­tat poc cost a l’Ajun­ta­ment, que el regi­dor Antoni Serra compta que no superarà els 5.000 euros, ja que s’ha fet amb un pla d’ocu­pació. La senya­lit­zació, “de cartró-pluma”, en parau­les de Ser­rat, és pro­vi­si­o­nal, a l’espera de poder imple­men­tar la defi­ni­tiva en el marc del nou pla de senya­lit­zació de la ciu­tat. Pel fet de ser a l’agost no n’han tro­bat de millor qua­li­tat.

Un cop feta l’actu­ació a la ram­bla, a prin­ci­pis de setem­bre des de l’Ajun­ta­ment espe­ren poder tor­nar a asseure’s amb veïns i comer­ci­ants de l’Eixam­ple Morató i començar a imple­men­tar algu­nes de les altres mesu­res pre­vis­tes en l’acord a què van arri­bar a prin­ci­pis d’estiu i que ja va avançar EL 9 NOU del 25 de juliol. A part de girar el sen­tit de cir­cu­lació del car­rer Bisbe Casa­de­vall, també està pre­vist fer-ho al de la Mise­ricòrdia.

La notícia com­pleta a El 9 Nou


Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.