Societat

Restablerta la circulació de l'alta velocitat després de quatre hores

Adif i Renfe informen que el caos al TAV ha estat provocat pels talls causats en cables de fibra òptica prop de Vilafranca del Penedès

El gestor d'infraestructures ferroviàries, Adif, ha informat a les 10.30 a través de Twitter i ha confirmat a les 10.45h que després de quatre hores s'han aconseguit restablir les comunicacions i s'ha pogut reprendre el servei de l'alta velocitat entre Tarragona i Figueres. Els trens aniran recuperant el servei habitual de forma progressiva en les pròximes hores. El portaveu de Renfe a Catalunya, Fèlix Martin, ha informat que la normalitat no arribarà fins a les 14h de la tarda.

Des de primera hora del matí, els talls en diversos cables de fibra òptica entre Vilafranca del Penedès i Gelida ha provocat la paralització absoluta de la circulació de trens d'alta velocitat i llarga distància entre Figueres i Tarragona. Això ha afectat 30 trens AVE, Alvia i Avant, dos dels quals han quedat aturats a les vies, i ha dificultat la circulació d'uns 9.500 passatgers.

Segons ha informat Renfe en roda de premsa, l'afectació ha començat a les 8h tot i que usuaris de Renfe asseguren que s'han vist afectats molt abans d'aquesta hora.

Encara que en un primer moment, Renfe i Adif han parlat “d'intent” de robatori de cable de fibra òptica, Adif no ha descartat més tard que s'hagi tractat “d'un acte de vandalisme”. I és que els tècnics d'Adif han localitzat talls en el cablejat de fibra òptica però cap robatori. En un comunicat, l'Administrador d'Infraestructures Ferroviàries ha detallat que està fent les “primeres valoracions dels danys provocats en les instal·lacions” per presentar una denúncia als Mossos d'Esquadra.

El portaveu de Renfe a Catalunya, Fèlix Matin, ha afirmat que es tracta de la primera vegada que s'intenta robar fibra òptica, ja que generalment sempre que hi ha hagut una incidència provocada per un robatori de cable es tractava de coure.

Reclamacions

Martin també ha informat que els clients disposaran de tres mesos per reclamar si ho consideren oportú, tot destacant que volen “situar-se al costat dels clients” que s'han vist perjudicats per aquesta incidència, que ha reiterat ha estat aliena a Renfe i Adif. També ofereixen canviar els bitllets del TAV per un altre dia o tornar-los els diners.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia