la contra

El Masnou dins d'una copa

Les caves Parxet treuen al mercat El Masnovi, un vi rosat de qualitat per abastir el mercat local

ideal per a l'estiu. Per les seves carac­terísti­ques, El Mas­novi és ideal per con­su­mir fresc en els mesos de més calor. Es com­bina a la per­fecció amb plats com ara ama­ni­des i embo­tits, però també és un vi de tarda, per tas­tar amb el bere­nar


La pro­moció de la cul­tura del vi pren forma a Ale­lla, Teià i el Mas­nou. Enguany, la cre­ació d'una marca turística, la posada en marxa d'un cicle de grau supe­rior de màrque­ting enològic o les pro­pe­res inau­gu­ra­ci­ons del jaci­ment de la cel·la vinera i del cen­tre d'aco­llida turística (CAT) són mos­tres clares que els tres muni­ci­pis estan impli­cats en l'impuls dels vins de la DO Ale­lla, en un con­text poc favo­ra­ble. I és que estu­dis recents indi­quen que només el 15% dels vins que es con­su­mei­xen a Cata­lu­nya són ela­bo­rats al país.

En aquesta lluita cons­tant, però de resul­tat lent, per remoure consciències i per fer créixer l'estima pels vins pro­pis, el Mas­nou aporta ara una nova marca al mer­cat local. Es tracta d'El Mas­novi, un vi ela­bo­rat pel celler Marquès d'Ale­lla-Par­xet, apa­dri­nat pel con­sis­tori del Mas­nou i que el cap de set­mana pas­sat va ser pre­sen­tat en soci­e­tat. El Mas­novi és un vi rosat, el pri­mer que comer­ci­a­litza el celler mares­menc, i està ela­bo­rat amb raïms de la vari­e­tat syrah. En la fitxa tècnica se'l des­criu com «un vi de color rosat intens i viu amb refle­xos vio­la­cis», que té un gust «agra­da­ble, amb volum, llarg i molt refres­cant, dei­xant aquest lleu regust de la dolçor del raïm». Ideal per con­su­mir fresc, es reco­mana sobre­tot per com­bi­nar amb ama­ni­des, pas­tes, for­mat­ges fres­cos, embo­tits i plats espe­ci­ats. De moment, se'n posen al mer­cat poques ampo­lles, només 650, que ja han estat assig­na­des a res­tau­ra­dors i comer­ci­ants del Mas­nou, però es pre­veu que a la tar­dor s'ampliï l'oferta amb la pro­ducció de la collita d'enguany, amb unes 2.000 uni­tats més apro­xi­ma­da­ment.

«Cal bus­car coses perquè la gent se senti arre­lada i aquest vi con­tri­bu­eix a crear uns nous senyals iden­ti­ta­ris del muni­cipi i ens reforça com a vila cul­tu­ral, mari­nera i gas­tronòmica», explica l'alcalde del Mas­nou, Edu­ard Gis­bert (PSC). El nom del pro­ducte, que fa un joc de parau­les amb el gen­ti­lici del muni­cipi, reforça encara més aquesta volun­tat iden­titària. A curt ter­mini, El Mas­novi només es podrà adqui­rir en el mer­cat local, i, de moment, és pos­si­ble que no es trobi entre les car­tes dels res­tau­rants. La curta tirada farà que els hos­ta­lers ofe­rei­xin el nou vi com a reco­ma­nació de la casa.

L'alcalde del muni­cipi no es tanca les por­tes de cara a un futur pro­per i no des­carta, si el vi del Mas­nou té una bona accep­tació, fer-lo arri­bar a les tau­les de fora de la comarca.

Per Josep Puig, direc­tor gene­ral de Par­xet, el Mas­novi «res­pon a la il·lusió d'un muni­cipi de tenir aquest vi propi». Segons el repre­sen­tant del celler, ini­ci­a­ti­ves com aquesta, si bé no són gaire ren­di­bles a curt ter­mini, sí que aju­den a crear vin­cles i sen­ti­ments de per­ti­nença entre els habi­tants de la zona i el sec­tor viti­vinícola, molt arre­lat en aquesta part del Baix Maresme. Al cap i a la fi, muni­ci­pis i cellers tenen un objec­tiu comú: fer arri­bar la cul­tura del vi al màxim nom­bre de gent pos­si­ble i, si no, com a mínim, fer que els de casa s'interes­sin per ells.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.