Societat

Alt Penedès

Aposta pionera per la biomassa a Vilobí

L'Ajuntament instal·la una caldera a la llar d'infants i canonades subterrànies transporten l'energia calòrica fins a l'escola, situada a prop

És el primer cop que una màquina abasteix edificis separats a la comarca

Cada cop són més els ajun­ta­ments que subs­ti­tu­ei­xen els com­bus­ti­bles tra­di­ci­o­nals, com ara el gasoil, per les cal­de­res de bio­massa. Ho fan perquè és una de les fonts d'ener­gia més res­pec­tu­o­ses amb el medi ambi­ent, però també per l'estalvi que suposa des del punt de vista del con­sum i del preu del com­bus­ti­ble. Tenint en compte aquests avan­tat­ges, l'Ajun­ta­ment de Vilobí del Penedès ha implan­tat la bio­massa a la nova llar d'infants, amb la pecu­li­a­ri­tat que la cal­dera també pro­por­ci­ona cale­facció i aigua calenta a l'escola del muni­cipi gràcies a unes cano­na­des sub­terrànies que trans­por­ten l'ener­gia calòrica d'un equi­pa­ment a l'altre, apro­fi­tant que estan situ­ats molt a prop. El sis­tema, doncs, dóna ser­vei a dos edi­fi­cis sepa­rats, una ini­ci­a­tiva pio­nera a l'Alt Penedès.

El pro­jecte ha cos­tat 111.508 euros, la major part sub­ven­ci­o­nats per la Dipu­tació. La cal­dera s'ali­menta de pèl·let –unes peces tubu­lars de fusta tri­tu­rada i com­pac­tada– i l'ha ins­tal·lat Solu­ci­ons Bio­e­nergètiques Inte­grals, una empresa de Celrà que també sub­mi­nis­tra el pèl·let. El gerent, Car­les Badia, des­taca que la bio­massa genera entre un 40% i un 45% d'estalvi res­pecte a altres com­bus­ti­bles, com ara el gasoil, i que en aquest cas l'esforç econòmic ini­cial es pot amor­tit­zar en qua­tre o cinc anys. “A par­tir d'aquí la resta són guanys; nosal­tres no hem de fer diners, però sí que hem de reduir cos­tos”, des­taca l'alcalde, Fran­cesc Edo. L'Ajun­ta­ment, doncs, aposta fort per les ener­gies reno­va­bles i, de fet, a la sala de màqui­nes hi ha espai per a una altra cal­dera, per si deci­dei­xen implan­tar la bio­massa en algun altre equi­pa­ment.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.