Infraestructures

Vint anys per desdoblar només vuit quilòmetres

Repas­sar la història del des­do­bla­ment de l'N-II és seguir una cro­no­lo­gia de des­propòsits, men­ti­des i incom­pli­ments. El 1993, l'any vinent se cele­brarà el vintè ani­ver­sari, l'ales­ho­res minis­tre Josep Bor­rell va anun­ciar que el pro­jecte de des­do­bla­ment entre Tor­dera i Girona se sub­has­ta­ria com a molt tard el 1995. L'avant­pro­jecte no es va pre­sen­tar fins el 1998, i, tres anys més tard, el govern esta­tal asse­gu­rava que les obres eren “immi­nents”. Però res de res. No va ser fins al març del 2004 que van començar les obres del tram entre For­nells i l'aero­port, l'únic que jun­ta­ment amb el tram aero­port-Cal­des estan aca­bats. Només vuit quilòmetres en gai­rebé vint anys d'anun­cis. Hi ha dos trams més a la Selva on van començar les obres: Sils-Maçanet i Cal­des-Sils. Les obres del pri­mer es van atu­rar el desem­bre del 2008 perquè l'empresa no va poder assu­mir les millo­res afe­gi­des al pro­jecte i el segon, el juliol del 2009. En aquest dar­rer cas –inclòs ahir al pres­su­post– va ser per la vin­cu­lació de l'empresa Begar Cons­truc­ci­o­nes y Con­tra­tas amb el cas Gürtel. Des de lla­vors els dos trams estan “en obres” sense ope­ra­ris. Uns mesos més tard, el febrer del 2010, l'ales­ho­res minis­tre José Blanco es com­pro­me­tia a posar a lici­tació aquell any les obres de Maçanet a Cal­des. Però tam­poc.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.