Infraestructures

Tarragona insisteix en el tercer fil

La majoria de partits i entitats reclamen a Foment una connexió amb el port

Exigeixen al PP local que rectifiqui

Més concreció i una aposta real per una connexió del port de Tarragona amb l'ample europeu a curt termini. Aquesta és la demanda en què continuen insistint la majoria d'actors a la ciutat de Tarragona respecte a l'anunci, dimecres passat, de la posada en marxa del projecte de tercer carril sense preveure, però, aquesta reclamada connexió. L'única veu discordant ha estat la del PP local (el seu líder, Alejandro Fernández, és també diputat a Madrid), que insisteix que l'aposta de Foment és la línia Reus-Roda, una opció que la resta d'actors temen que trigarà massa a fer-se realitat.

L'alcalde de Tarragona, Josep Fèlix Ballesteros, va assegurar ahir, en declaracions a Tarragona Ràdio, que “el territori no pot esperar” els onze anys que calcula que trigarà a executar-se la nova línia de mercaderies Reus-Roda. Ballesteros, que va fer una crida al PP perquè canviï la seva posició, va exigir a Foment que, si no hi ha un pressupost per a la connexió ferroviària del port, es prioritzi la finalització d'infraestructures també cabdals per a la circulació de mercaderies, com ara l'autovia de Montblanc (A-27) i la T-11, que enllaça la ciutat i Reus.

En un sentit similar es va expressar CiU, que demana “sentit comú” al PP i l'acusa de “menysprear l'opció” per a la ciutat de ser competitiva “de manera immediata”. ERC, per la seva banda, va apel·lar a la resolució del Parlament a favor del tercer fil, i el mateix Port i també la confederació empresarial van tornar a insistir en la necessitat d'aquesta connexió.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.