Administracions

43 milions menys per al Baix Llobregat

L'Estat redueix aquest any un 63% les aportacions a les infraestructures

Els acces­sos via­ris i fer­ro­vi­a­ris al port, la con­nexió del cin­turó lito­ral i la C-32, la vari­ant de Valli­rana i el car­ril VAO a la B-23 són algu­nes de les obres que esta­ven pla­ni­fi­ca­des i que han estat objecte d'impor­tants reta­lla­des en el pres­su­post gene­ral de l'Estat d'aquest any. Con­cre­ta­ment, la dava­llada del Minis­teri de Foment ha estat del 63,4%, ja que l'any pas­sat l'Estat va inver­tir 67,6 mili­ons al Baix Llo­bre­gat i aquest any, només 24,7.

Aquest fet va ser ahir cri­ti­cat pel pre­si­dent del Con­sell Comar­cal, el soci­a­lista Joa­quim Bal­sera, que va afir­mar, taxa­tiu, que “l'Estat mar­gina el Baix Llo­bre­gat en les noves inver­si­ons”. Bal­sera es va mos­trar espe­ci­al­ment pre­o­cu­pat per aquells pro­jec­tes que con­si­dera “pri­o­ri­ta­ris per a la comarca” i que aquest any han que­dat sense inversió, com ara el cobri­ment de les vies a Sant Feliu, la con­nexió viària entre Pallejà i Molins de Rei, i la cons­trucció de la línia de roda­lies entre Cas­tell­de­fels i Cor­nellà, unes obres que afec­ten la mobi­li­tat de per­so­nes i mer­ca­de­ries en una comarca que, com va recor­dar Bal­sera, con­cen­tra el 10% de l'eco­no­mia cata­lana.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.