Festes populars i fires

SANT CLIMENT DE LLOBREGAT (Baix Llobregat)

36a Exposició de Cireres

Arriben les més buscades

És temps de cire­res i tot i que aquest any la collita està amenaçada per la plaga de la mosca Drsop­hiia suzukii, que està fent malbé una part de la pro­ducció, a Sant Cli­ment cele­bren la tra­di­ci­o­nal mos­tra en honor d'aquest fruit. Demà, a les 11 del matí, l'església aco­llirà l'ofrena i l'acció de gràcies pels pri­mers fruits collits. La inau­gu­ració de la 36a Mos­tra de Cire­res es farà a quarts d'1 del mig­dia i a con­ti­nu­ació hi haurà un ver­mut popu­lar. A més de la mos­tra de cire­res també hi haurà mer­cat pagès, para­des d'arte­sans i una mos­tra d'enti­tats de Sant Cli­ment. A la tarda es farà una tro­bada de pun­tai­res, a les 5, a la plaça de Lluís Com­panys, i una demos­tració de cuina amb cire­res, a les 6, a la plaça del Lle­gat Comú.

Diu­menge, la jor­nada fes­tiva comença amb una repi­cada de cam­pa­nes. La mos­tra de cire­res anirà acom­pa­nyada de pro­pos­tes com ara acti­vi­tats infan­tils i per a joves i una exhi­bició de dansa. Durant tots dos dies, el Museu d'Eines del Pagès amplia el seu horari i es podrà visi­tar de 10 del matí a 2 del mig­dia i de 5 de la tarda a 8 del ves­pre. El preu de l'entrada és d'1 euro.

26 i 27 de maig. Al centre del poble.

Caixes i pinyols

A Santa Coloma de Cervelló, les cireres també són les protagonistes aquest cap de setmana. La 27a Festa de la Cirera arriba amb cites clàssiques com ara els concursos d'apilar caixes de cireres, aquesta nit, i d'escopir pinyols de cirera, demà a la tarda (els menors de 17 anys) i a la nit (els adults). Els visitants podran comprar la preuada fruita al Mercat de la Cirera. Més informació: www.santacolomadecervello.cat.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.