Rigau: “Era una vaga estatal contra les mesures del ministre Wert”
La consellera d'Ensenyament remarca que la convocatòria de vaga especificava de forma clara que la protesta es feia contra les retallades estatals
Rigau subratlla que el seguiment va ser molt desigual i que on més va afectar va ser en el sector universitari
La d'ahir “era una vaga estatal contra les mesures del ministre Wert”. D'aquesta manera, s'ha defensat la consellera d'Ensenyament, Irene Rigau, davant les reclamacions d'altres formacions polítiques en la primera sessió de control al ple del Parlament des que la setmana passada el govern anunciés la tercera onada de retallades del seu mandat, unes mesures que li van valer el retret unànime de l'oposició.
Davant la interpel·lació de la diputada Dolors Camats, d'ICV-EuiA, en què reclamava a la consellera retirar el seu pla de retallades no només per la “massiva” protesta en els carrers aquest dimarts, sinó perquè “fa mal al país”, Rigau ha subratllat que la convocatòria de vaga concretava que es protestava “contra les mesures impulsades pel ministre Wert” i que intentarà aplicar-les amb el màxim de seny possible.
A més, la consellera també ha puntualitzat que el seguiment de la vaga va ser molt desigual, i que, en qualsevol cas, “on més va afectar va ser en el sector universitari”. Així doncs, Rigau ha apuntat que no es poden realitzar “lectures parcials” de les mobilitzacions ni convertir la sessió de control en “un petit míting”.
Per la seva part, Dolors Camats ha lamentat que la consellera intentés minimitzar l'impacte i seguiment de la vaga, “quan va ser massiva -ha afirmat- i encara avui es pot veure pel carrer que molts pares i alumnes porten les samarretes grogues” identificatives amb la protesta.
Segons Camats, “no es pot tractar els alumnes que van participar en les manifestacions com a ‘niñatos amb iPhone' i després fer-los pagar als seus pares taxes en la formació professional i la universitat”, i ha indicat que el malestar existent en el sector “és mèrit de vostè i del ministre d'Educació”.
Segons la seva opinió, les mesures de retallada en ensenyament disminueixen la qualitat educativa, segreguen les aules en funció de la disponibilitat econòmica dels pares i “traspassen les línies vermelles” del que és admissible.