L'accés a la Part Alta estarà regulat per pilons amb lectors de matrícules

El funcionament serà totalment mecànic i prohibirà el pas als vehicles que no estiguin empadronats a Tarragona

Serà qüestió d'anar superant obs­ta­cles. En aquest cas, pilo­nes, per tal d'arri­bar al destí. La idea amb què tre­ba­lla ara mateix l'àrea de Mobi­li­tat del con­sis­tori tar­ra­goní per tal de con­ver­tir la Part Alta en zona de via­nants és ins­tal·lar una xarxa àmplia de pilo­nes en punts con­crets. Cadas­cuna d'aques­tes bar­res dis­po­sarà d'una base de dades de tots els resi­dents al nucli antic tar­ra­goní. «Es tracta de dis­cri­mi­nar vehi­cles», va expli­car el regi­dor de Mobi­li­tat, Car­les Cas­ti­llo, que con­fia que amb aquesta tècnica es podrà resol­dre –o almenys, mini­mit­zar– el pro­blema de la cir­cu­lació pel nucli històric. Cadas­cuna de les pilo­nes s'anirà abai­xant a mesura que reco­ne­gui el vehi­cle, per la qual cosa un dels requi­sits indis­pen­sa­bles és que el titu­lar del cotxe esti­gui empa­dro­nat a la ciu­tat. En el cas que hi hagi veïns de llo­guer o estu­di­ants, es pro­ce­di­ria a estu­diar el cas amb dete­ni­ment, segons va asse­gu­rar el regi­dor.

El nou sis­tema es basarà en un cri­teri de pro­xi­mi­tat perquè, segons el mateix Cas­ti­llo, «pot­ser un vehi­cle haurà de pas­sar per tres pilo­nes per arri­bar a casa seva; la idea és anar posant capes per tota la zona». Les dades s'inten­ta­ran apro­fi­tar de la base cre­ada arran de la posada en marxa de les tar­ge­tes de cir­cu­lació per a resi­dents, l'any 2006, repar­ti­des durant l'etapa de govern ante­rior, sis­tema, però, que real­ment mai no ha aca­bat de fun­ci­o­nar.

Adéu a les tar­ge­tes

En aques­tes tar­ge­tes tan sols hi figu­rava la matrícula del vehi­cle i la seva tinença, d'entrada, havia de per­me­tre cir­cu­lar en exclu­siva per deter­mi­nats car­rers de la Part Alta. Segons Cas­ti­llo, «s'ha vist que si no es posen mit­jans tec­nològics no fun­ci­ona i el que no pots fer tam­poc és posar un guàrdia perquè ho reguli».

Per això, va asse­gu­rar que aques­tes tar­ge­tes dei­xa­ran de tenir cap tipus de vali­desa quan entrin en fun­ci­o­na­ment els nous dis­po­si­tius. La data, però, és una incògnita, mal­grat que el mateix alcalde, Josep Fèlix Balles­te­ros, defensa la idea que es posi en marxa enguany. En aquest sen­tit, el pre­si­dent de l'asso­ci­ació de veïns Part Alta, Gabriel Coy, es va refe­rir amb iro­nia a les tar­ge­tes: «Van posar uns senyals per als veïns, però ningú hi posa ordre ni tam­poc les fa com­plir, i per això, molta gent les amaga perquè fins i tot ens fa ver­go­nya por­tar-les.»

Càrrega i descàrrega

Un dels punts que caldrà solu­ci­o­nar quan es posin en marxa les pilo­nes amb lec­tor són les zones de càrrega i descàrrega. La pro­posta que té més accep­tació és «un horari tan­cat», segons va expli­car Cas­ti­llo.

L'OPINIÓ

Carles Castillo
REGidor MOBILITAT tgn
«Potser caldrà superar tres o quatre pilones per arribar a casa perquè es prioritzarà la proximitat» «El sistema de targetes de circulació no ha funcionat mai»

Pacte per la Mobilitat: canvis lleus, moderats o greus

S.C

Des de fa mesos, veïns, comerços i Ajuntament es reuneixen per tal de posar les bases del futur pla de mobilitat. Es debat si calen canvis lleus –no suposen cap canvi físic–, moderats –hi haurà canvis d'organització, però no físics–, o bé greus, amb modificacions de tota mena. Del resultat de les converses s'obtindrà el Pacte per la Mobilitat, que definirà amb exactitud tot el dispositiu del pla de mobilitat de la Part Alta, per després aplicar-lo a la resta de la ciutat. Mentre que el titular d'aquesta àrea, Carles Castillo –amb la col·laboració de l'especialista Olë Thorson– va recordar que s'està redactant l'informe tècnic, els veïns demanen que s'acceleri el procés. «Hi ha tantes coses engegades a la Part Alta que ja hem passat de la il·lusió a la decepció», va insistir el portaveu de l'associació de veïns Part Alta, Gabriel Coy. El líder de l'associació de veïns Casc Antic, Francesc Garcia, va ironitzar: «Deuen tenir molta feina perquè no ens han dit res.»



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.