Festes populars i fires

Vic (Osona)

21.500 peces amb valor històric, a exposició

Els amants de les antiguitats tenen una cita a Vic en la gran fira del sector a Catalunya

Una cin­quan­tena d'anti­qua­ris, bro­can­ters, gale­ris­tes, lli­bre­ters i numismàtics de l'Estat i de França, par­ti­ci­pa­ran en la 21a edició de la Fira d'Anti­gui­tats de Vic, on els amants d'aquests objec­tes amb història podran esco­llir entre les 21.500 peces que hi esta­ran expo­sa­des.

Aquest cer­ta­men està con­si­de­rat com la segona fira del sec­tor en importància de l'Estat espa­nyol i se cele­bra en un bon moment per a la com­pra d'aquest tipus d'objec­tes: els preus han patit una reducció impor­tant i degut a la neces­si­tat d'agi­lit­zar el mer­cat, actu­al­ment hi ha una oferta de gran vari­e­tat i qua­li­tat en con­di­ci­ons inu­su­als. Tots els objec­tes es venen amb el com­promís de garan­tia que dóna l'expo­si­tor, que cer­ti­fica les carac­terísti­ques i l'època de la peça adqui­rida. A més, als com­pra­dors se'ls obse­quiarà amb pas­sis pre­fe­ren­ci­als per poder visi­tar gratuïtament la fira en pro­pe­res edi­ci­ons. L'any pas­sat el cer­ta­men va aple­gar uns 7.200 visi­tants que van adqui­rir més de 1.700 peces.

Música i gas­tro­no­mia

Enguany la fira ins­tal·larà una zona de gas­tro­no­mia, música en viu i ager­ma­na­ment amb la Selva. En aquest espai s'hi podran tro­bar embo­tits, for­mat­ges, pas­tis­se­ria, vins i caves, i el col·lec­tiu La Cuina a Sils ofe­rirà demos­tra­ci­ons gas­tronòmiques i tas­tets d'alguns dels plats tra­di­ci­o­nals que cui­na­ran. La música serà pre­sent en aquest espai amb les actu­a­ci­ons de Marta Roma & Gui­llem Roma, el Jazz Back Trio i el Gorg Trio. Entre tots els visi­tants de la fira se sor­te­jarà una estada de cap de set­mana per a dues per­so­nes a Sils.

Cot­xes amb història

Durant el cer­ta­men també es podrà visi­tar l'expo­sició de cot­xes de més d'un segle d'anti­gui­tat del fons del Museu d'Automòbils Sal­va­dor Claret de Sils. Aquest cen­tre forma part del Sis­tema de Museus Tècnics del Museu Naci­o­nal de la Ciència i de la Tècnica de Cata­lu­nya, i mos­tra mate­rial de molt diver­sos temes i pro­cedències rela­ci­o­nats amb l'auto­moció: peces d'avi­ació, moto­ci­cle­tes, velocípedes, motors esta­ci­o­na­ris i els automòbils hi des­ta­quen per sobre de tot.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.