Urbanisme

Un remuntador de l’estació a les pistes

Salvem la Molina proposa recuperar l’antic transport per cable per millorar la mobilitat a les pistes i els barris

La recu­pe­ració del remun­ta­dor que con­nec­tava les pis­tes amb l’estació del tren de la línia R3 –l’Hos­pi­ta­let de Llo­bre­gat amb Puig­cerdà i la Tor de Que­rol– és una de les pro­pos­tes més sin­gu­lar s de la pla­ta­forma Sal­vem la Molina. Es tracta de la recu­pe­ració de l’antic remun­ta­dor, que data del 1946, que ja unia aquest punt del poble amb les pis­tes, i que encara con­serva bona part de les colum­nes de suport i del cable­jat i algu­nes cadi­res.

Així mateix, l’enti­tat aposta per con­nec­tar amb aquest mateix sis­tema de trans­port l’estació amb els tres bar­ris de la Molina, situ­ats tots en una cota mot supe­rior. Per una banda, es pretén poten­ciar l’accés a la Molina amb tren des de l’àrea metro­po­li­tana de Bar­ce­lona i així mateix reduir els pro­ble­mes d’apar­ca­ment i els deri­vats del crei­xe­ment immo­bi­li­ari dels últims anys. A més, faci­li­ta­ria la mobi­li­tat dels veïns del poble.

Entre altres pro­pos­tes per al nou Pla d’Orde­nació Urbana Muni­ci­pal d’Alp, l’enti­tat con­creta que cal­dria una cir­cum­val·lació al barri de l’Estació, la des­qua­li­fi­cació de la Solana, Font-romeu i el golf i la reha­bi­li­tació del popu­lar Xalet del Cen­tre Excur­si­o­nista de Cata­lu­nya, que data del 1924.

Final­ment, i a part d’altres pro­pos­tes més tècni­ques, la pla­ta­forma també reclama el man­te­ni­ment del sos­tre d’edi­fi­ca­bi­li­tat i les claus urbanísti­ques.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.