Urbanisme

Urbanisme

La reforma de l’avinguda de la Pineda de Castelldefels, al jutjat

La plataforma ciutadana l’Avinguda de la Pineda No es Toca ha presentat una demanda davant del jutjat contenciós administratiu número 11 de Barcelona contra l’Ajuntament de Castelldefels perquè el govern municipal del PP descarta mantenir la via tal com està tot i ser la proposta més votada per la ciutadania a l’actual pla de participació ParticiPAM. Els demandants aposten per la via judicial com a últim recurs per preservar l’actual configuració “que encara té un carril bici segregat i voreres àmplies per caminar fins el mar”.

Portaveus de la plataforma confirmen que el jutjat els ha denegat mesures cautelars, de manera que les actuacions podrien començar en qualsevol moment: “Després d’haver aprovat de manera exprés i via procediment d’urgència el projecte de desmantellament, no ens estranyaria que l’Ajuntament comencés les obres durant les vacances d’estiu i d’esquena a la ciutadania.”

L’organització ha convocat diverses pedalades de protesta i jornades de sensibilització, a més de protagonitzar intervencions en el ple municipal en els últims mesos i ha obtingut el suport d’una vintena d’entitats i prop de 3.500 persones a títol individual.

En un comunicat, alerten del “malbaratament” de recursos públics que suposa posar en marxa l’obra abans que es dicti sentència: “Si la jutge ens dona finalment la raó, s’hauran de tornar a fer obres per retornar a la configuració actual, suposant un malbaratament incomprensible dels impostos dels contribuents.”

Per tot plegat, fan una crida a mantenir les mobilitzacions: “No ens rendirem, estem preparant convocatòries de protesta amb diverses entitats, també hem presentat un escrit al Síndic de Greuges i l’Àrea Metropolitana de Barcelona i animem qualsevol persona compromesa amb el medi ambient i la mobilitat sostenible a continuar mobilitzant-se, enviant cartes als diaris, reclamant explicacions via el portal de transparència o fent arribar les seves queixes als regidors i regidores del consistori.”

Segons dades de l’AMB, un de cada deu usuaris del servei metropolità d’AMBici són de Castelldefels i, de fet, la segona estació més utilitzada de tota l’àrea metropolitana és la de l’estació de rodalies de Castelldefels. “És incomprensible que, en un context on més veïns estan apostant per la mobilitat en bicicleta i patinet, l’Ajuntament dediqui recursos públics a desmuntar el carril bicicleta segregat més utilitzat del municipi”, lamenten.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia

MEDI AMBIENT

Els barris més verds beneficien la funció pulmonar dels infants, segons un estudi

Barcelona
societat

Posen balises dissuasives de fauna salvatge en dues carreteres

nAVATA/ALP
educació

Només un 25% de docents té el C2 de català, nivell que el govern vol exigir als nous professors

barcelona
societat

Mor Joan Esteve Danés, ‘el Pillo’ de Roses

medi ambient

Talen 600 pins per reduir el risc d’incendi i evitar plagues

les preses
INFRAESTRUCTURES

Comencen les obres per millorar l’eficiència hidràulica del canal d’Urgell

Castellserà
medi ambient

Barcelona vol aplicar l’urbanisme climàtic en espais “oblidats” de la ciutat

Barcelona
societat

Caldes de Malavella presenta el cartell de la Festa Major

caldes de malavella
Societat

Mor Alfredo Miranda, gerent de diversos concessionaris del Grup Forné