Urbanisme

URBANISME

Instal·len els primers pilars del pont que unirà Barberà amb el sector Baricentro

Aquesta setmana s’estan col·locant els 3 primers pilars, d’un total de 8, que han d’aguantar el pes de l’estructura principal del pont que creuarà l’autopista AP-7 per connectar el nucli urbà de Barberà del Vallès amb el Sector Empresarial Baricentro, segons informen des de l’Ajuntament que alerta que la nit de demà dimecres a dijous es produiran talls a la B-30 i AP-7 a partir de les 10 de la nit per col·locar una de les pilones. La resta de columnes s’instal·laran en els propers 10 dies i les últimes en col·locar-se seran les dels dos extrems de la passarel·la. Les 8 pilones no són totes de la mateixa alçada perquè s’han de salvar les diferents pendents de tot el recorregut, i van des dels 5,10 metres, les més baixes, als 11.35 metres, les més altes. Les bigues que aniran sobre els pilars ja s’estan construint a les instal·lacions que la empresa constructora disposa en el municipi de Monzón i es transportaran des d’allà a Barberà del Vallès properament. Segons la direcció de l’empresa, les primeres arribaran a finals del mes de setembre. L’alcalde, Xavier Garcés Trillo, l’alcalde accidental i cinquè tinent d’Alcaldia, Joan Muñoz Altimira, i el quart tinent d’Alcaldia, Carles Ortiz, han fet avui una visita al pont per fer un seguiment de les obres.

Durant aquest estiu s’ha finalitzat el ferrallat, encofrat i el formigonat dels murs més propers al centre comercial, a més dels motllos que havien de contenir els pilars, la fonamentació de tots els pilots i del mur que està al costat de l’empresa Offiprix.

El pont que ha d’unir el nucli urbà de Barberà del Vallès i el Sector Empresarial Baricentro, paral·lel a la N-150 esdevé “una de les actuacions més potents que el govern municipal va prioritzar des de l’inici, per la importància i envergadura del projecte”. Amb un pressupost total màxim de 4,7 milions IVA inclòs, l’actuació permetrà la construcció d’un passatge de connectivitat entre el nucli urbà. El nou passatge tindrà una longitud de 570 metres i una amplada lliure de pas de 3 metres, en tota la seva longitud. Contempla una plataforma compartida per a vianants i bicicletes, amb baranes a ambdós costats, i incorporen la il·luminació a la barana del costat nord-oest. El pont comptarà amb dos accessos molt propers entre si, a l’extrem del costat del sector Baricentro; un directe mitjançant escala, i un en rampa del 6% i una longitud de 66 m, per garantir l’accessibilitat i el pas de les bicicletes. A l’altre extrem, tocant el nucli urbà, el nou recorregut començarà a la cruïlla entre el carrer d’Arquímedes i la rotonda de la N-150, i es desenvoluparà al llarg del vial d’accés a l’edifici Ondinauto, reduint la seva amplada de 8 a 6 metres, per donar continuïtat als 6 metres d’amplada del vial existent que continua paral·lel a l’autopista. D’aquesta manera es generarà un nou passeig al mateix nivell que el vial, entre el parterre existent i l’aparcament en bateria, al llarg de 65 metres.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.