Urbanisme

Societat

Protesta veïnal a Horta per reclamar la pacificació de l’entorn

Els veïns del districte d’Horta de Barcelona han sortit aquest diumenge al carrer per reclamar la pacificació de la circulació de l’entorn davant de la gran presència de cotxes, amb mesures com la millora del carril bici i de la xarxa d’autobusos i la reducció del trànsit a la superilla.

La protesta, que ha congregat un centenar de persones, segons els organitzadors, ha estat convocada de manera conjunta per les associacions Maragall Respira, l’Associació de Veïns d’Horta, l’Associació de Veïns Joan Maragall del Guinardó i la Federació d’Associacions Veïnals de Barcelona.

Els veïns denuncien que el passeig de Maragall s’ha convertit en “una autopista urbana” i exigeixen que “el cotxe deixi pas als veïns”, ja que al voltant d’aquesta via hi ha moltes escoles “que necessiten camins escolars amb menys contaminació de l’aire i menys soroll”, segons el manifest veïnal.

Els manifestants s’han concentrat a la plaça de Maragall i després han protagonitzat una caminada popular fins a la plaça d’Eivissa.

“No es tracta que el cotxe desaparegui, sinó que cedeixi el protagonisme als vianants, als mitjans de transport col·lectius i no contaminants”, destaquen.

El representant de l’Associació de Veïns d’Horta, Tomas Corvo, ha denunciat a EFE que la situació ha empitjorat els darrers temps a l’entorn de la plaça d’Eivissa perquè la superilla s’ha omplert de cotxes, amb un trànsit que arriba a uns 2.000 vehicles diaris. En aquest sentit, Corvo ha assegurat que els últims canvis de direcció en alguns carrers ha convertit els carrers d’Horta en “una drecera” per accedir a la ronda de Dalt evitant semàfors.

Els veïns demanen la “pacificació real” del carrer de Fulton i un nou traçat del carril bici que s’estengui des de la plaça de Maragall fins al carrer de Tajo en què baixi de la vorera de la ronda Guinardó i que es garanteixi la seguretat dels ciclistes a l’avinguda de la Mare de Déu de Montserrat.

També exigeixen la reorganització de la xarxa d’autobusos perquè hi hagi una connexió vertical directa entre el passeig de Maragall, on hi ha el metro i el mercat, i el barri de la Font d’en Fargues.

A més, demanen un servei adaptat a la demanda perquè els veïns del districte puguin accedir amb més facilitat als Centres d’Atenció Primària i als hospitals.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia