Urbanisme

A concurs l’obra per fer el passeig Antoni Farrés de Sabadell pendent després de cobrir els FGC

Nou pas per fer efectiva la urbanització el cobriment de l’espai sorgit del soterrament dels Ferrocarrils de la Generalitat (FGC) que es va reobrir el 2019 entre els barris de Gràcia i Can Feu, que s’anomenarà passeig Anton i Farrés. La Junta de Govern ha aprovat aquesta setmana el plec de clàusules administratives i la convocatòria per a l’adjudicació de les obres del projecte que va guanyar per dues vegades –el primer es va suspendre per un defecte de formes– EFA Arquitectes. La sostenibilitat i l’accessibilitat són dos dels criteris principals sobre els quals se sustenta el projecte d’aquesta nova artèria verda de 12.664 m²- que es construirà a l’espai..

El projecte compta amb un pressupost base de licitació de 4,3 milions d’euros, dividit en dos blocs: un primer paquet d’obra civil, per valor de 3,3 milions d’euros i un termini d’execució de 12 mesos, i un altre destinat a jardineria i reg per gairebé un milió d’euros a executar en un termini de 7 mesos.

El projecte, que propiciarà la creació d’un connector verd entre el bosc de Can Feu i el centre de la ciutat, preveu un nou espai sostenible entre el carrer de Sobarber i el passeig de Can Feu i des del carrer d’Enginyer Playà fins al carrer de Fraser Lawton. L’objectiu és urbanitzar un parc lineal amb elements arquitectònics i paisatgístics comuns que contribueixin a la millora ambiental de la ciutat.

La proposta estableix fer d’aquest nou passeig un espai on s’eviti l’efecte d’illa de calor gràcies a la plantació d’uns 250 arbres de grans dimensions allà on ho permeti el túnel per on discorren les vies del tren. El futur passeig tindrà un recorregut central, en sentit longitudinal des de la Rambla d’Ibèria fins al passeig de Can Feu, amb petites zones d’estada, jocs i activitats. La intenció és fer un paviment continu que s’anirà adaptant a la vegetació que s’hi plantarà creant un recorregut per tot passeig. La llargada del parc permetrà la creació de diferents àrees destinades a usos específics com ara fonts, bancs o aparells d’activitat física.

L’aposta per la mobilitat sostenible és un altre dels criteris aplicats al projecte. Per aquest motiu, les franges laterals per on circulen els vehicles es convertiran en zones de prioritat per als vianants i vehicles de mobilitat personal.

A l’espai central del passeig es crearà una plaça oberta i una àrea de jocs infantil. La part més propera als habitatges tindrà zones d’estada. Aquesta part quedarà aïllada dels carrers contigus per dues franges de vegetació. La que limita amb el carrer de l’Enginyer Playà concentrarà més vegetació, la qual cosa afavorirà la creació d’un gran espai d’ombra. La franja que separa del carrer Fraser Lawton, a més de vegetació disposarà d’un sistema per a la recollida d’aigües de pluja mitjançant rases drenants i petits jardins de pluja per retenir i filtrar l’aigua.

Finalment, hi haurà un tram connectat amb el sector Planetes i una àrea d’accés al Bosc de Can Feu, que comptarà amb una major amplada. En aquest punt es concentraran els jocs infantils i els aparells per a la pràctica de l’esport.

Tots els sistemes d’il·luminació seran d’alta eficiència energètica. I pel que fa al mobiliari i als paviments els materials utilitzats en la seva fabricació seran de baix impacte ambiental, fàcil manteniment i reciclable.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia