LITORAL
Platja d’Aro farà la passera del Ridaura el 2025, en solitari si cal
El govern municipal de Castell d’Aro, Platja d’Aro i s’Agaró està decidit a tirar endavant en solitari la passera sobre la desembocadura del riu Ridaura, una obra pendent des de fa més de tres dècades per completar la traça del passeig marítim cap al sud, al sector de Riuet i fins al canal de la Marina Port d’Aro. El capítol d’inversions incloses del pressupost del 2025, aprovat la setmana passada en el ple, el regidor d’Urbanisme, Josep Amat, va avançar que l’assumiran dins els 6 milions reservats per invertir “si el tràmit pressupostari del govern estatal no prospera”. El cost de l’estructura voltaria els 2 milions.
Diversos executius locals han reclamat les obres a diferents ministeris, habitualment amb bones paraules i predisposició, però sense acabar de concretar-ne el finançament. El 2022, el Ministeri per a la Transició Ecològica va aprovar inicialment el projecte de tot el tram sud del passeig, amb la passera fluvial incorporada, però les al·legacions de l’ACA el van fer endarrerir i, sense comptes estatals enguany, l’alcalde, el socialista Maurici Jiménez, argumenta que “no es pot perdre més temps en una infraestructura molt necessària per a Platja d’Aro des de fa anys”.
Cobrar-la més endavant
Malgrat això, Jiménez confia a recuperar els diners avançats en el futur. No descarta, per exemple, que si hi ha pressupost estatal puguin rebre una subvenció que sufragui, com a mínim, la passera, deixant per més endavant la resta de passeig de Riuet, o canalitzar aquests diners a alguna altra inversió estatal. El municipi ja va acordar dos mandats enrere amb una altra administració, la Generalitat, avançar els diners per construir l’escola Fanals i recuperar part de la inversió a terminis.
La passarel·la, segons el darrer projecte, faria uns 70 metres de llargada i estaria a una altura d’1,80 metres per facilitar el desguàs del riu. L’obra implicaria, a banda, la reurbanització del tram final de l’avinguda Ridaura, que discorre en paral·lel al curs i mor en cul-de-sac al passeig, on hi ha la guingueta de la Creu Roja, amb graons per salvar el desnivell i una rampa per a persones amb mobilitat reduïda.
L’estructura estarà limitada al pas de vianants o bicicletes, però eventualment preparada per a l’accés de vehicles lleugers d’emergències o manteniment, i evitarà els maldecaps d’instal·lar i retirar passos de fusta sobre la desembocadura a l’estiu i haver d’obrir o tancar amb sorra i maquinària pesant la desembocadura cada cop que hi ha riscos de temporals o riuades.