Societat

CONSUM

Cesc, l'estrella de Damm

El nou espot d'hivern de la cervesera catalana incorpora Fàbregas com un dels seus protagonistes

A bord d'un vai­xell de pes­ca­dors, en un càlid dia d'hivern, Cesc Fàbre­gas i el xef japonès Hideki Mat­su­hisa par­ti­ci­pen d'un dels majors pla­ers de la tem­po­rada: gau­dir d'una Estre­lla Damm de la manera més medi­terrània, acom­pa­nyant un sushi que el cui­ner pre­para amb les gam­bes aca­ba­des de pes­car.

Aquests són els pro­ta­go­nis­tes i l'argu­ment del nou anunci de la cer­ve­sera cata­lana, que després de qua­tre cam­pa­nyes pro­mo­ci­o­nals d'estiu amb el lema Medi­terrània­ment, ara opta per aparèixer en ple hivern. L'espot s'emetrà aquest febrer a tot l'Estat i més tard a Angla­terra, apro­fi­tant que el fut­bo­lista hi és molt cone­gut per les vuit tem­po­ra­des que va jugar en l'equip lon­di­nenc de l'Arse­nal. Damm va ater­rar fa anys a les illes Britàniques i de mica en mica hi gua­nya mer­cat.

Amb l'eslògan No és el què, és el com, l'anunci torna a ser un catàleg de les vir­tuts del Medi­ter­rani –el clima, la gas­tro­no­mia, el pai­satge– i, a la vegada, un elogi de la sim­pli­ci­tat i del fet de fruir cada ins­tant. Una manera d'apre­ciar les peti­tes coses de la vida amb una cer­vesa.

Com en tots els anun­cis de Damm, la música hi té un paper molt impor­tant, i en aquest cas la banda sonora és una ori­gi­nal versió en anglès de la cone­guda hava­nera La bella Lola, recre­ada espe­ci­al­ment per a l'ocasió.

El caràcter medi­ter­rani d'Estre­lla Damm és una de les raons per les quals s'ha comp­tat amb Fàbre­gas. La pro­jecció inter­na­ci­o­nal del fut­bo­lista i del cui­ner Mat­su­hisa també han estat clau en l'elecció dels pro­ta­go­nis­tes.

El direc­tor cre­a­tiu Oriol Villar ha col·labo­rat en la rea­lit­zació de la cam­pa­nya. Villar ja va ser l'autor del lema Medi­terrània­ment, expres­sat fins ara en les cam­pa­nyes dedi­ca­des a For­men­tera, Menorca, El Bulli i la serra de Tra­mun­tana. El seu tre­ball ha meres­cut el reco­nei­xe­ment dels pro­fes­si­o­nals del sec­tor, que l'han guar­do­nat amb més de 150 pre­mis en els prin­ci­pals fes­ti­vals de publi­ci­tat. Paral·lela­ment als pre­mis reco­llits per l'anunci, la marca ha vis­cut una impor­tant expansió i un crei­xe­ment inter­na­ci­o­nal, i actu­al­ment és pre­sent en 47 països.

La direc­tora de cinema peru­ana Clau­dia Llosa també ha inter­vin­gut en la pro­ducció de l'espot. La direc­tora és reco­ne­guda inter­na­ci­o­nal­ment per la copro­ducció his­pa­no­pe­ru­ana Madei­nusa i la reei­xida pel·lícula La teta asus­tada.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.