Obren l'A-7 des d'Altafulla fins a Vandellòs, però amb limitacions tant al nord com al sud

Al segon cinturó de Tarragona només hi ha un carril per sentit i cap a Castelló encara s'ha de superar el coll de Balaguer per l'N-340

L'auto­via A-7 con­ti­nua gua­nyant llar­gada. Ahir a la tarda es podien recórrer ínte­gra­ment, però només en sen­tit nord, els 57 quilòmetres que unei­xen Van­dellòs, a l'altura de la cen­tral nuclear, i Alta­fu­lla. Sense pas­sar per cap nucli urbà, però amb un sol car­ril en el pri­mer i últim trams: fins a l'Hos­pi­ta­let i des de la Bude­llera de Tar­ra­gona fins a Alta­fu­lla. Una solució pro­vi­si­o­nal després que els pro­ble­mes tècnics per superar el coll de Bala­guer han obli­gat a posar a lici­tació un nou pro­jecte per esta­bi­lit­zar amb un mur de for­migó uns talus­sos amb pedra calcària, i després de l'endar­re­ri­ment acu­mu­lat a la con­nexió amb la rotonda de la Móra, a Tar­ra­gona. L'únic dels tres trams que hi havia pen­dents que ahir va entrar en ser­vei sense limi­ta­ci­ons, amb inau­gu­ració ofi­cial inclosa, va ser el que uneix Mont-roig del Camp i l'Hos­pi­ta­let de l'Infant a l'altura de la car­re­tera que va a Móra d'Ebre (C-44). El tram té gai­rebé 9 quilòmetres i ha estat un dels més cars (46 mili­ons d'euros) d'una auto­via que només en obra superarà els 155 mili­ons d'euros d'inversió de Foment en ter­ri­tori tar­ra­goní. De moment, l'A-7 ja té dues sor­ti­des noves: la del Casa­lot, que dóna accés a Miami i a les seves urba­nit­za­ci­ons, i la de l'Hos­pi­ta­let. En el nou tram hi ha tres pas­sos supe­ri­ors que cre­uen l'auto­via, el punt més alt de la qual és el pas sobre la pla­ta­forma del cor­re­dor medi­ter­rani fer­ro­vi­ari.

El dele­gat del govern esta­tal a Cata­lu­nya, Joan Ran­gel, va des­ta­car que l'A-7, a mesura que va pre­nent forma, té «vocació de donar ser­vei tant al llarg recor­re­gut com a la mobi­li­tat interna, per la qual cosa els ajun­ta­ments estan de sort'enho­ra­bona». Hi eren pre­sents els alcal­des de Mont-roig, Fran Morancho, i de Van­dellòs i l'Hos­pi­ta­let, Josep Cas­tell­nou, que va lamen­tar que per poc no s'hagi pogut obrir tota l'auto­via. Ran­gel mateix, al seu torn, va dir que con­fia que el tram defi­ni­tiu, de 7,6 quilòmetres, es pugui obrir al trànsit com a auto­via abans que s'acabi l'any.

Segon cin­turó, en un mes

L'altre tram que ahir es va obrir par­ci­al­ment és el del segon cin­turó de Tar­ra­gona, des del camp del Nàstic fins a la vari­ant de l'N-340 a Alta­fu­lla. En aquest seg­ment con­ti­nuen els últims retocs a unes obres que van obli­gar a reor­de­nar el trànsit al nord de Tar­ra­gona i van gene­rar molts pro­ble­mes durant el mes de juny. De moment, se n'ha obert un car­ril per sen­tit, amb la intenció que a finals d'agost, segons Ran­gel, puguin estar ope­ra­tius els qua­tre car­rils.


guda Bar­ce­lona, que es con­ver­tirà en una via urbana. Els veïns fins i tot van tallar pun­tu­al­ment l'N-340, un cop oberta l'auto­via (imatge prin­ci­pal), per cele­brar-ho, com s'apre­cia a sota a la dreta. A dalt, l'ober­tura par­cial del tram de Tar­ra­gona.

guda Bar­ce­lona, que es con­ver­tirà en una via urbana. Els veïns fins i tot van tallar pun­tu­al­ment l'N-340, un cop oberta l'auto­via (imatge prin­ci­pal), per cele­brar-ho, com s'apre­cia a sota a la dreta. A dalt, l'ober­tura par­cial del tram de Tar­ra­gona.

L'A-68 per Castelló fins i tot «beneficia» el Montsià

El president del Consell Econòmic i Social de les Terres de l'Ebre, Josep Maria Franquet, es va sincerar ahir amb relació a la hipotètica decepció generada per la decisió de Foment d'allargar l'autovia d'Aragó (A-68) per Castelló, fins a Vinaròs, i no per l'N-420, per Falset i fins a Tarragona. Franquet va venir a dir que ell ha de mirar per l'Ebre, no pel Camp de Tarragona, i que l'opció elegida no només no perjudica especialment les Terres de l'Ebre sinó que beneficia molts municipis del Montsià. Franquet, això sí, va dir que la lluita ebrenca s'ha de centrar a aconseguir el desdoblament de l'eix de l'Ebre (C-12). Joan Rangel, per la seva banda, també es va expressar en una línia paral·lela, ja que va recordar que un cop l'A-68 conflueixi amb l'autovia A-7 a l'altura de la Jana, l'Ebre ja tindrà connexió d'alta capacitat amb Aragó. Rangel, d'altra banda, va assegurar que l'Estat facilitarà el compromís de la Generalitat amb el desdoblament de l'N-420 i, si el govern català així ho prioritza, aquesta obra s'inclourà en la pròxima revisió del pla estatal de les infraestructures del transport.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.