Educació

La UA llança la campanya ‘No et quedes en la superfície' per a fomentar el plurilingüisme

La iniciativa té com a objectiu propiciar una actitud d'obertura a altres llengües i cultures entre la comunitat universitària

Amb el lema “En la teua for­mació, no et que­des en la superfície”, la Uni­ver­si­tat d'Ala­cant ha llançat una cam­pa­nya per a impul­sar el bilingüisme actiu en les dues llengües ofi­ci­als i el plu­ri­lingüisme entre la comu­ni­tat uni­ver­sitària. La UA aposta per un cam­pus mul­ti­lingüe i asse­gura que la docència en valencià i en altres llengües és la millor ajuda per a ser plu­ri­lingüe fun­ci­o­nal, ja que aporta un plus a la for­mació de l'alum­nat. Així, la UA ha posat en marxa aquesta ini­ci­a­tiva per a superar pre­ju­di­cis lingüístics i “faci­li­tar que la comu­ni­tat uni­ver­sitària puga ser bilingüe en les dues llengües ofi­ci­als i plu­ri­lingüe en una altra llen­gua més, com a mínim”.

La Uni­ver­si­tat d'Ala­cant con­si­dera que rebre docència en valencià, anglès i altres llengües és la millor forma d'acon­se­guir un domini sufi­ci­ent de les llengües, de manera que per­meta exer­cir una pro­fessió amb una bona com­petència lingüística. En el cas del valencià, aquesta capa­ci­tació aug­menta les pos­si­bi­li­tats d'inserció labo­ral no sola­ment en l'Admi­nis­tració pública, sinó també en sec­tors empre­sa­ri­als d'àmbit pri­vat del País Valencià, Cata­lu­nya i les Illes Bale­ars.

D'altra banda, rebre docència en anglès per­metrà a l'alum­nat adqui­rir les com­petències lingüísti­ques necessàries per a apro­fi­tar millor la mobi­li­tat inter­na­ci­o­nal, per a estu­diar i per a fer pràcti­ques a l'estran­ger, inte­grar-se en equips mul­ti­lingües i desen­vo­lu­par una acti­vi­tat inves­ti­ga­dora inter­na­ci­o­nal.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.