Societat

Vuit dies d'actes per a tots a la festa major de Roses

La programació combina els actes més propis de Roses com els tradicionals correbous, amb manifestacions populars i els concerts a les barraques

La festa major és una de les fes­ti­vi­tats de l'any en què els veïns de Roses par­ti­ci­pen més –jun­ta­ment amb el car­na­val, al febrer–. Tenint en compte que aquests dies d'agost també són el moment de l'any amb més esti­ue­jants a la vila, l'Ajun­ta­ment aposta per fer una densa pro­gra­mació que pugui satis­fer el con­junt de la població. Tot i l'afluència de visi­tants per aques­tes dates, Roses no renun­cia als actes més nos­trats de la tra­dició rosinca com ho demos­tra la presència dels cor­re­bous (15 d'agost) o de l'empai­tada d'ànecs que es va cele­brar ahir a la platja de la Punta per donar el tret de sor­tida d'aquesta pro­gra­mació. Fins al 18 d'agost, una qua­ran­tena d'acti­vi­tats han estat pro­gra­ma­des per aquesta edició 2013. Un dels cen­tres neuràlgics de la festa major és el recinte firal (ins­tal·lat a l'antic càmping Bahía), amb atrac­ci­ons, les bar­ra­ques impul­sa­des per les colles de car­na­val i l'esce­nari dels con­certs gratuïts on aquest any actu­a­ran The Bazaga's (13 agost), Pla­neta 13 i Bongo Botrako (14 agost), Rumba Tra­mun­tana (dia 15), Oques Gras­ses i Doc­tor Calypso (dia 16) i Road­house i Moji­nos Escozíos, que tan­ca­ran la festa el dia 17 d'agost. En l'apar­tat de fes­tes popu­lars, diver­ses acti­vi­tats tor­na­ran a envair els car­rers de la població com és el cas de les mati­na­des i cer­ca­vi­les de gegants (la pare­lla de Roses la for­men un pas­tor i una sirena), les audi­ci­ons de sar­da­nes, els cas­te­llers, els balls popu­lars, la festa de les Cuca­nyes, la missa inter­na­ci­o­nal Oikou­mene, el lliu­ra­ment de la Dracma de Plata de Roses o les dan­ses tra­di­ci­o­nals. Per la seva banda, la plaça Cata­lu­nya serà l'esce­nari de la Fira d'Arte­sa­nia del 15 al 18 d'agost i per als més petits s'han pre­vist espec­ta­cles d'ani­mació, acti­vi­tats fami­li­ars a la Ciu­ta­de­lla, festa de l'escuma i cer­ca­vi­les. Les acti­vi­tats espor­ti­ves també tin­dran una forta presència amb la 77a edició de la Tra­ves­sia de natació al port de Roses, el Tro­feu de Petanca (37a edició) i el 22è Cam­pi­o­nat local de vòlei platja. Un espec­ta­cle de focs arti­fi­ci­als, el dia 18, tan­carà els actes de la festa major.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.