Societat

Una mitjana mòbil desdoblarà la C-16 de Berga a Bagà

El 2017 entrarà en funcionament l'ampliació d'aquest tram del Berguedà

És un sistema pioner a tot l'Estat

El con­se­ller de Ter­ri­tori, Santi Vila, va pre­sen­tar ahir als alcal­des del Ber­guedà, la Cer­da­nya i l'Alt Urgell la pro­posta d'ampli­ació de la C-16, l'eix del Llo­bre­gat, entre Berga i Bagà, amb la cons­trucció d'un ter­cer car­ril rever­si­ble, que supo­sarà una inversió d'uns 100 mili­ons d'euros i entrarà en fun­ci­o­na­ment d'aquí a qua­tre anys, el 2017.

L'objec­tiu de l'ampli­ació és resol­dre els pro­ble­mes de con­nexió pun­tu­als que es regis­tren en aquesta via, i per acon­se­guir-ho s'ins­tal·larà una mit­jana de sepa­ració mòbil, que és la pri­mera d'aques­tes carac­terísti­ques que hi haurà al con­junt de l'Estat espa­nyol. La bar­rera, cons­truïda de for­migó, es des­plaçarà de manera mecànica en funció de les neces­si­tats del trànsit. Vila va expli­car que es tracta d'un pro­jecte “propi dels temps moderns”, ja que els nivells d'uti­lit­zació de la via “no jus­ti­fi­quen el seu des­do­bla­ment a curt ter­mini” i cal “opti­mit­zar els recur­sos escas­sos en les infra­es­truc­tu­res”.

La redacció del pro­jecte, que aparca de moment un pos­si­ble des­do­bla­ment d'aquest tram de la C-16 pres­su­pos­tat en 700 mili­ons d'euros, es posarà a lici­tació la set­mana que ve.

Aquest ter­cer car­ril rever­si­ble es podrà uti­lit­zar en un sen­tit o l'altre de la cir­cu­lació en funció dels nivells de trànsit. El tram afec­tat va des del nord de Berga fins a l'inici de la con­cessió del túnel del Cadí, a Bagà; en total, 21 quilòmetres de via.

El sis­tema de sepa­ració mòbil s'uti­litza a Itàlia i la Gran Bre­ta­nya per faci­li­tar el movi­ment de vehi­cles entre les àrees resi­den­ci­als i els grans cen­tres de nego­cis. Per sepa­rar els dos sen­tits de la marxa, es col·locarà una bar­rera mòbil de for­migó que serà des­plaçada d'un cos­tat a l'altre en funció del car­ril que es vul­gui obrir. Segons el Depar­ta­ment de Ter­ri­tori i Sos­te­ni­bi­li­tat, l'ope­ració per moure la bar­rera es podrà dur a terme sense inter­rom­pre el trànsit i tindrà una durada màxima de dues hores.

LES XIFRES

100
milions
és el cost previst per fer les obres de millora.
21
quilòmetres
hi ha de Berga a l'accés al túnel del Cadí.

Millores per accedir a Vilafranca

La Generalitat ha assumit el compromís de fer, durant el 2014, un segon carril d'accés a la rotonda que connecta l'N-340 amb la C-15 a l'altura de Vilafranca del Penedès en sentit Tarragona. Es tracta d'un punt molt conflictiu que cada dia acumula moltes retencions, ja que és una de les principals vies d'accés a Vilafranca des de l'àrea metropolitana de Barcelona. L'anunci de la millora, que també inclou un seguit d'inversions de manteniment dels camins asfaltats a tot l'Alt Penedès i la senyalització de rutes enoturístiques amb un pressupost global de 2,1 milions d'euros, el va fer ahir el president del Consell Comarcal de l'Alt Penedès, Francesc Oliveira.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Els nostres subscriptors llegeixen sense anuncis.

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia