Fecsa revisa el cablejat elèctric al Vallès Oriental amb un helicòpter termogràfic

La companyia elèctrica Fecsa Endesa ha finalitzat la revisió d'uns 67 quilòmetres de 17 línies de cablejat de mitjana tensió que travessen tres parcs naturals de la comarca del Vallès Oriental, amb l'objectiu d'evitar incidències i prevenir possibles focus d'incendi.

Fecsa Endesa ha verificat l'estat d'aquestes línies a través del reconeixement realitzat per un helicòpter termogràfic, dotat de càmeres de raigs infraroigs capaços de detectar els possibles punts calents en les línies elèctriques, segons fonts de la companyia.

En total, s'han verificat 17 línies elèctriques aèries amb l'objectiu de millorar la qualitat del servei i com a mesura preventiva per evitar possibles anomalies.

Concretament, al parc Natural del Montseny s'han revisat 3 línies amb una extensió total de 32 quilòmetres als municipis de Gualba, Fogars de Montclús, Montseny, Campins, Sant Esteve de Palautordera, Sant Pere de Vilamajor, Cànoves i Samalús i La Garriga.

Al parc de Montnegre Corredor, s'han verificat 3 línies amb una extensió d'11 quilòmetres als municipis de Llinars del Vallès, Villalba Sasserra, Sant Celoni i Vallgorguina.

Finalment, al parc de la Serra Marina s'han verificat 11 línies i 24 quilòmetres als municipis de Vallromanes, La Roca del Vallès, Vilanova del Vallès, Montornès, Martorelles i Santa Maria de Martorelles.

Aquest sistema de revisió consisteix en sobrevolar les línies elèctriques amb un helicòpter dotat d'una càmera de raigs infraroigs, que grava el cable i detecta si hi ha algun punt calent, impossible de veure a simple vista, i que poden derivar en avaries i altres incidents si no se solucionen a temps.

En cas de detectar alguna anomalia, les coordenades del punt calent queden registrades i automàticament s'activa un mecanisme per solucionar-lo. Les revisions termogràfiques no només es fan amb helicòpter, sinó que també es complementen amb revisions oculars, tant a peu com amb un vehicle tot terreny, per inspeccionar termogràficament els punts amb més risc, com els encreuaments amb autopistes, carreteres i ferrocarrils.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.