Societat

infraestructures

Tarragona reacciona per no perdre més creuers

El Port opta per una terminal provisional perquè BCN World no es fixi en Barcelona

La ter­mi­nal de cre­uers de Tar­ra­gona no té els mínims exi­gi­bles. Ho adme­tia ahir Josep Andreu, pre­si­dent de Port de Tar­ra­gona, en una com­pa­rei­xença en què des­ve­lava el lli­bre de ruta del que és el sisè port de l'Estat per volum d'acti­vi­tat. Andreu no amaga que avui dia la ter­mi­nal de cre­uers “no dóna el ser­vei que ha de donar” per culpa d'unes dimen­si­ons massa estre­tes que, pràcti­ca­ment, no dei­xen lloc ni perquè els vai­xells des­ple­guin les esca­les per les quals han de bai­xar els pas­sat­gers.

El dèficit és espe­ci­al­ment sag­nant per a Tar­ra­gona, segons l'Auto­ri­tat Portuària, amb el com­plex BCN World a la vista: “Si no ens espa­vi­lem, el port de BCN World serà el de Bar­ce­lona”, diuen.

El pla direc­tor del port inclou des de fa anys la cons­trucció d'una infra­es­truc­tura per a cre­uers a tocar del port espor­tiu i de l'estació de tren, però l'obra del que es coneix com a “ter­mi­nal urbana” és colos­sal tant per les dimen­si­ons dels tre­balls com pels cos­tos: entre 80 i 120 mili­ons. És per això que el Port tre­ba­lla en l'habi­li­tació d'una solució pro­vi­si­o­nal al dic dels Prats, al límit dels ter­mes entre Tar­ra­gona i Vila-seca.

Andreu mani­festa que el dic s'ha de fer de totes totes (és una inversió cal­cu­lada en 30 mili­ons) per les neces­si­tats ope­ra­ti­ves que té el port i hi veu una ocasió propícia per con­di­ci­o­nar-hi un espai per a la recepció dels cre­ue­ris­tes. La ter­mi­nal serà apta per rebre fer­ris i vai­xells de fins a 2.000 pas­sat­gers i suposa un cost d'uns 15 mili­ons. L'amplada dei­xarà de ser un pro­blema (del pas­sadís de 16 metres actual es passa a una pla­ta­forma de 60 metres) i el tra­jecte en autobús per arri­bar al cen­tre de la ciu­tat repre­senta “tan sols cinc minuts més, no pena­litza”. El Port es veu valent per afron­tar la des­pesa tot i la pèrdua de 10 mili­ons en ingres­sos el 2013, deguda, sobre­tot, a la cai­guda del trànsit de carbó i a l'alen­ti­ment de la marxa del sec­tor químic.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.