Foment diu que no renovarà la concessió de l'AP-7 sud
El tram que va de Tarragona a Alacant passarà a estar gestionat per l'Estat a partir del gener del 2020
La seva gratuïtat donaria resposta a la reivindicació d'una via alternativa des de l'Ebre
El Ministeri de Foment no té previst renovar la concessió de l'autopista de peatge AP-7 que va de Tarragona a Alacant quan s'acabi la seva concessió, el 31 de desembre del 2019. En aquests moments, la concessió de la infraestructura la té Aumar (Autopistes del Mare Nostrum), que pertany al grup Abertis, i a partir del 2020 la gestió i l'explotació revertirà directament a l'administració general de l'Estat.
Així ho va manifestar dijous el secretari general d'Infraestructures, Manuel Niño, en el transcurs d'una reunió amb l'alcalde del municipi valencià de l'Oliva. De les seves declaracions, recollides per l'agència Efe, es dedueix la possibilitat que a partir del gener del 2020 els més de 450 quilòmetres que hi ha entre Tarragona i Alacant siguin de lliure accés. L'autopista que transcorre per la costa del Mediterrani fa més de 50 anys que està en règim de concessió a diverses empreses, i ara el govern de Madrid no està interessat a mantenir aquest règim.
Tot i que el govern espanyol fa anys que inverteix en una via ràpida paral·lela i gratuïta, l'A-7, el cert és que encara queden molts trams pendents, com ara el de les Terres de l'Ebre, on l'autovia encara no té un projecte constructiu definitiu i on la futura gratuïtat de l'actual autopista podria ser un solució. De fet, la gratuïtat de l'AP-7 ha estat un dels cavalls de batalla d'usuaris, ajuntaments, professionals i empresaris des de fa dècades, i ara la reivindicació continua especialment activa en zones com ara les Terres de l'Ebre. El col·lapse de l'N-340 pel trànsit pesant i la perillositat de les travesseres ha incrementat encara més el clam per reclamar l'alliberament dels peatges de l'única via ràpida que comunica el País Valencià, Catalunya i la frontera.
LA DATA
S'acabarà l'A-2 del Baix Llobregat
Entre el gruix d'obres que Foment està desbloquejant a Catalunya les últimes setmanes, ara serà el torn de l'enllaç entre l'autovia A-2 i la C-32, al Baix Llobregat. Aquest projecte estava aturat des de la construcció de l'autovia A-2, fa una dècada. Hauria d'enllaçar l'autovia lliure de peatge que neix a Sant Joan Despí i que continua cap a Martorell i Lleida, amb l'autopista que travessa la comarca del Baix Llobregat cap al Garraf i el tram sud de la C-32. S'hauria de construir un enllaç de només dos quilòmetres a Sant Boi de Llobregat, entre Cornellà i el Prat del Llobregat.
El projecte també inclou una nova entrada cap a Sant Boi i cap al polígon industrial Mas Blau del Prat, a tocar de l'aeroport. Els dos quilòmetres implicaran acabar l'autovia i facilitar l'accés també cap al camp del RCD Espanyol. També hi haurà fins a set enllaços més.