Les obres del TAV provoquen restriccions a l'«autovia» de Banyoles

La cons­trucció del via­ducte del TAV que ha de tra­ves­sar la C-66 entre els ter­mes de Sant Julià de Ramis i Palol de Revar­dit ha obli­gat a res­trin­gir el trànsit en aquesta car­re­tera des­do­blada. En un tram d'uns pocs cen­te­nars de metres, ara només hi ha un car­ril en cada sen­tit i cal reduir la velo­ci­tat.

El pont, de 287 metres de llar­gada, començarà poc després de la boca nord del túnel de Sant Julià, pas­sarà per sobre d'antics camps de con­reu i per sobre de la C-66 i, ja a l'altra banda de la car­re­tera des­do­blada, superarà el vial que porta a unes indústries i veïnats i anirà a bus­car l'espla­nada on s'ha obert la boca sud del túnel de la Gar­riga. En els seus extrems, la pla­ta­forma del tren estarà a una alçada de set metres (a la banda de Sant Julià) i de sis (a la de Palol de Revar­dit), men­tre que el tram del mig es tro­barà a uns 12 metres per sobre de la car­re­tera. En aquesta zona, la via farà bai­xada en sen­tit nord, tot i que molt lleu­ge­ra­ment, ja que el pen­dent serà del 7,34 per mil.

Men­tres­tant, els tre­balls a la resta del traçat del TAV al Pla de l'Estany tenen ara per ara un bon ritme. Al marge de la feina en els inte­ri­ors dels túnels, les obres són molt visi­bles a Sant Andreu del Terri (Cor­nellà del Terri), on també estan cons­truint un gran via­ducte que unirà la boca nord del túnel de Sant Andreu i la boca sud del túnel de Santa Llo­gaia. També resul­ten molt espec­ta­cu­lars a les àrees dels nuclis de Sant Esteve de Guial­bes i de Vila­de­muls, on hi estan fent, entre altres estruc­tu­res, el túnel de Cavor­ques, de gai­rebé 3 km de llar­gada.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.