Educació

Educació

Caminant i degustant en llatí

Més de 300 alumnes participen en la trobada d'alumnes i professors de llatí

L'escenari ha estat la via romana del Capsacosta

Ante diem quintum Kalendas Apriles, és a dir, ahir en llatí, més de 300 alumnes de 14 instituts gironins i un d'osonenc van caminar per la Via Annia, la via romana del Capsacosta, per conèixer els detalls constructius i patrimonials. Van sortir de Sant Pau de Segúries i, després d'un parell d'hores, van arribar a la Coromina de la Vall de Bianya, on els esperava un gegant romà i un got de farro –sopa de farina de blat de moro rescatada per la gastronomia local–. Va ser el preludi d'un àpat romà elaborat pels participants. Es va encetar amb un pradium, un refrigeri fet per l'organització, l'equip de cultura clàssica de l'Institut de Ciències de l'Educació de la UdG (ICE) i una vintena de professors de llatí participants. Olives, sucs de fuita, fruits secs, panis cum lacte, pa i torrades amb espècies i, sobretot, amb garum –una salsa d'anxoves– i, fins i tot, un xic de mulsum –el típic vi amb mel–. Al final, hi van haver parlaments en llatí. És la quarta vegada que l'ICE organitza la trobada – s'han fet a Empúries, Roses i Girona–. La caminada, els àpats, les samarretes commemoratives i el concurs de fotos del nou blog de la trobada van servir per trobar-se, per interrelacionar-se. Va ser, però, sobretot, i tal com va recordar la coordinadora, Lina Vilamitjana, una reivindicació d'una visibilitat més gran del llatí a l'espai docent. Ara, és només una matèria optativa de d'ESO i en continuen fent els qui opten pel batxillerat de lletres o alguns dels de ciències socials. Estaria bé que els més joves d'aquest país s'haguessin de submergir als seus orígens lingüístics obligatòriament. Ni que fos un sol curs.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.